Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tactical Combat Series

Startat av Mikael Rosenqvist, 1 juli 2005 kl. 13:47:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Björn och PO, vi får ta ett parti TCS. Jag lovar väla en situation åt er som är kul i praktiken och inte bara i teorin!

:up:
En mycket bitter liten man.

P-O Jönsson

GD40 kanske? Det tas ju upp i en annan tråd här på forumet.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Gd40 har problemet att spelet är centrerat på ett enda rätt litet geografiskt mål. Plus att det kan vara grymt deprimerande för fransmännen. Jag har spelat i stort sett allt, så jag vet vad man bör undvika för att skrämma bort nykomlingar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tordan

Om det finns något intresse att "spelleda" så skulle jag vara en intresserad elev. ;-)

Edit: För att förtydliga (satt på en hållplats med en uttråkad 3-åring) så köpte jag Leros av Björn The Pig. Har precis börjat bläddra lite i reglerna. Jag tror att jag gillar spelsystemet gammal NInf som jag är, känns komfortabelt att rita lite gränser och ge en order till DUC och därefter spela ut dem. Jag tror jag saknar möjligheten att säga "Ta höjden MOROT i syfte att blabla, beredd ta SPENAT.", men det kan också bero på att jag som sagt var bara skummat i regelhäftet. OM någon sorts instruktionsrunda skulle bli av, vilka regler gäller då, 3.1 eller 4.0?
/Tord Hoppe

Elias Nordling

4.0. Men först ska jag föda upp mina barn så de blir lite större, åtminstone bebisen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tordan

No worries, jag har just spenderat över en vecka hemma med treåringen som haft vattkoppor, därav mitt bläddrande i spelregler jag aldrig kommit igång med pga/tack vare di smau. :D Med andra ord har jag all respekt för tiden småttingarna tar i anspråk.
/Tord Hoppe