Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The u.s. Civil War

Startat av Andreas Lundin, 19 november 2015 kl. 23:48:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Lars M Wistedt

Har nu ocksa bade inforskaffat det och paborjat en vassal-kampanj 1861-65 mot en amerikan.
Jag gillar det skarpt for har har man mojlighet att som Nordstatare valja antingen den historiska approachen med
strider pa land eller Halleck's "Anaconda Plan". Jag ar Nordstatare och valde Anacondan... far se hur det gar men an sa lange ser det bra ut.

Andreas Lundin

Berätta gärna hur det går i din vassalkampanj? Funkar det bra över vassal?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Lars M Wistedt

USA vann aterigen inbordeskriget..! Vi korde fram till 1864 da CSA gav upp da den breda frontens strategi borjade ge utdelning. Vassalmodulen fungerar utmarkt, bade for PBEM och for solo play da man ar pa tjansteresa!
De senaste regeluppdateringarna med den gradvisa tillvaxten for US Navy 1861 passer in perfekt och forhindrar de mer markliga operationerna som skedde under utgava 1.0's regelverk.

Det jag gillar mest med spelet ar att man har mojligheten att valja strategisk plan, precis som I verkligheten - antingen "overland" som ju skedde, men aven Scott's "Anaconda plan", men det gar inte att gora bada, som nordstatare. Som Syd sa maste man vara ratt aktiv och chansa under 1861-62, annars blir man overkord. Min motspelare var val forsiktig och jag hade det strategiska initiative fran start, vilket besparade mig manga obehagligheter. Genom att kontinuerligt hota med landstigningar langs ostkousten sa spridde han ut sina forstarkningar I ett forsok att forsvara allt - vilket, som en bekant maxim sager, ar att forsvara intet...

Bade spel och vassal modul ar val varda att spela om och om igen!