Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore III

Startat av silversixx, 2 september 2009 kl. 22:04:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

Citat från: "Vvornth"Faran med att skapa events på facebook är att en massa folk avskräcks av mängden folk som tackat nej och skrivit något i stil med "Sorry, jag ska hålla min flickväns handväska medans hon shoppar på Vero Moda rean då".
Precis.
Och att Facebook bara skapar mer brus för var dag som går.
Och är fortfarande värderat till en fantasiljon...

Kommer du? Eller behöver jag ens fråga?

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Faran med att skapa events på facebook är att en massa folk avskräcks av mängden folk som tackat nej och skrivit något i stil med "Sorry, jag ska hålla min flickväns handväska medans hon shoppar på Vero Moda rean då".

Man kan välja att nejsvaren blir osynliga. Men okej, inget Facebook-event. :)
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Klart jag kommer på Galore. Någon måste ju stå för husrum åt alla ofrivilliga skåningar.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

B_J_S

Citat från: "Vvornth"alla ofrivilliga skåningar.
Kan du förklara?!?!
Vill vi inte lämna hemlandet, eller vad menar du?
 :?
//Jonas

silversixx

Snarare så att de "skåningar" som kommer upp pratar göttebåsska eller ståkkhåålmska.

Andreas Lundin

Citeraofrivilliga skåningar.

Jag vet exakt vad du menar.  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Hej på er alla!

Jag är rökt på att delta. Kan inte byta bort barnen då, som det ser ut nu. Ha så kul! Johan

Delirium

Sett till diskussion i annan tråd tycker jag det kan vara läge för ett Algaspelshörn. Tänker själv ta med Sjörövarön.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

silversixx

Hej Johan, jag missade dessvärre att du skrivit!
Trist på frånvaron, vi får hoppas att det kanske blir nåt i höst som du kan vara med på :)

För er andra,
Pga en numera populär lokal att hyra, så är det lite mindre med plats och framför allt, mindre privat i år.
Detta innebär att vi har fått rummet på övervåningen som är bakom toaletterna. Det är lika stort som rummet vi hade förra året, minus en massa datorer och en bokhylla.
Vi har fortfarande såklart tillgång till köket, så kaffet kommer gå varmt även i år.
Den stora missen blir tyvärr att vi får börja redan 1600 på fredagen och avsluta bra mycket tidigare (1400) på söndagen.
Det fanns ett halvlöfte om att vi antagligen kan köra längre på söndagen, men han som har hand om uthyrningen skulle kolla upp det hela.
Hoppas nu inte att all denna nya information sätter käppar i hjulen för er som reser en bit för arrangemanget. Jag ska försöka att hitta ett annat alternativ till lokal med om detta inte passar.

Andreas Lundin

Det blir bra tycker jag. Keep up the good work! :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Mycket trevligt!

Och för de som är intresserade som kommer det att ske lite demospelning (eventuellt kanske bör tilläggas) utav Song of Drums and Shakos, ett nappe-skirmish som går väldigt fort att spela.
Visionen är ett framtida Galore med historiska figurspel (fow är inte historiskt) och blippspel. Arbetsnamn: Krigsfroseri Galore.

Andreas Lundin

Citerafow är inte historiskt

:lol:

Då vet vi nivån...

MB

CiteraOch för de som är intresserade som kommer det att ske lite demospelning (eventuellt kanske bör tilläggas) utav Song of Drums and Shakos, ett nappe-skirmish som går väldigt fort att spela.
Visionen är ett framtida Galore med historiska figurspel (fow är inte historiskt) och blippspel. Arbetsnamn: Krigsfroseri Galore.

Bra visioner! Kör hårt! Mer mix av figurspel och krigsspel.

jonjac

Vad menas med "mindre privat"?

Delirium

Skulle tro att det betyder att det finns folk på nedervåningen.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed