Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

UPS... Arrghhh!

Startat av Doomfarer, 4 september 2009 kl. 23:04:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Organ

Citat från: "Peojon"Posten har länge försvarat sig med att deras chauförer som kör ut paket inte har några portkoder, så då fick jag portkoden inskrivet på adresslappen när jag beställer spel. Nu försvarar de sig att " jag inte finns med på namntavlan" i portuppgången!!!!! Hur i hela H£€£$€E de lyckas skicka mig en avi att jag har ett paket att hämta på något gudsförgätet ställe fattar jag inte!?
Trolig förklaring: Anledningen till att du fått en avi trots att du inte står på tavlan är att den delades ut av den brevbärare som passerar utanför din dörr en gång om dan och följdaktligen mer än väl vet att just du bor där. En brevbärare med en personlig rutt har oftast en kuslig koll på vilka som bor längs den. Postchaffisen som kör ut paket har däremot ingen som helst aning om vem du är och var du bor och har bara adresslappen att gå efter. Det ingår inte i dennes uppgifter att leka privatdetektiv genom att springa trappa och och trappa ner på jakt efter en dörr med rätt namn på.

Mycket av dina problem skulle antagligen försvinna om du märkte upp tavlan i porten med ditt namn.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

P-O Jönsson

Aha! Jag missade en sak i min beskrivning. TIll saken hör att jag står med på tavlan! Bor i ett litet hus, endast 20 lägenheter så det är´inte speciellt betungande att läsa igenom hela listan. Ytterligare en sak är att tavlan faktiskt är synlig och läsbar ävan om man inte kommer in igenom ytterdörren.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

P-O Jönsson

Hos GMT, betalar man inte för att få det levererat till dörren där? Det står på mina paket att om jag inte är hemma så skall det lämnas utanför dörren, men det har aldrig lyckats! Varken UPS eller Posten verkar fatta.

Scipio

Hmm, UPS hade försökt lämna Space Hulk i fredags och idag fick jag en lapp om det i posten så jag pinglade dom och bad dom lämna av det på jobbet istället och det skulle gå finemang!

Vi får ser hur det går.
"Randomization is too important to be left to chance"

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraI Stockholm är det Posten har guldpokalen i dålig service. UPS fungerar klanderfritt.

Inte i min del av stockholm. Har inga klagomål på Posten. Bäst är dock Schenker.

Med andra ord behöver du inte resa ut till ett gudsförgätet industriområde. för att få lösa ut dina paket. Turgubbe!

Vilka firmor skickar paket så de distribueras med Schenker i Sverige? De torde vara de enda som kan vara värt att köpa direkt ifrån med tanke på Postens kundfientliga attityd och GMTs oförmåga att skicka paketen med UPS när man ber om det.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Scipio

Citat från: "Scipio"Hmm, UPS hade försökt lämna Space Hulk i fredags och idag fick jag en lapp om det i posten så jag pinglade dom och bad dom lämna av det på jobbet istället och det skulle gå finemang!

Vi får ser hur det går.
Kom det då någon från UPS med mitt paket i går då frågar man sig?
Icke sa nicke...   :down:
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Det är förresten skillnad på Posten och Posten. Ibland kommer spelen med Posten Företagspaket. Då brukar de hamna på ett uthämtningsställe i Globen med hyfsat generösa öppettider. Ibland kommer de som stort brev eller paket till privatpersoner, då hamnar de hos den lokala tobaksaffären.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Organ

Citat från: "Elias Nordling"Det är förresten skillnad på Posten och Posten. Ibland kommer spelen med Posten Företagspaket. Då brukar de hamna på ett uthämtningsställe i Globen med hyfsat generösa öppettider. Ibland kommer de som stort brev eller paket till privatpersoner, då hamnar de hos den lokala tobaksaffären.
Det beror på huruvida avsändaren skickat försändelsen med vanligt brev/paket-porto eller just som ett företagspaket.  Så det är ingen slumpfaktor inblandad vad gäller uthämtningsställe. (Däremot är det en viss slump inblandad huruvida man får ett mindre paket i brevlådan tillammans med den vanliga posten eller om man får en ditt-paket-var-för-stort-för-brevlådan-och-kan-hämtas-ut-på-stället X-avi. Detta beror på att avgörandet om ett paket är för stort eller ej görs av varje individuell brevbärare innan de går ut på sin tur och vissa överdriver paketens storlek för att få mindre att släpa på. Dock så finns det många som är föredömligt ansvarskännande och tar med sig gränsfallsstora paket ändå och testar på plats i den aktuella lådan.)

:up:  för såna brevbärare!
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

P-O Jönsson

Företagspaket eller inte? Varför måste jag hämta paketet på ett företagspostuthämtningsställe som ligger långtbortistan när jag har betalt för att få det levererat hem?

silversixx

Citat från: "Peojon"Företagspaket eller inte? Varför måste jag hämta paketet på ett företagspostuthämtningsställe som ligger långtbortistan när jag har betalt för att få det levererat hem?
För de har kört hem till dig vid 11-tiden, inte orkat ringa på dörren eller letat efter var du bor. Åkt tillbaka med det och skickat avi...

Tordan

Om Posten innefattar avhämtning på, eh, avhämtningsställen(?) så tycker jag det funkar bra. De olika firmor jag beställt varor från de senaste åren har minst försett mig med kod så jag kunnat spåra paketet. Senaste leveransen med Space Hulk från Umeå fick jag även en SMS-avisering när paketet kommit fram till utskänkningsstället, vilket i mitt fall ligger i närheten.  :up:

De gånger jag beställt nåt från utlandet så har jag angett jobbadressen, har alltid funkat fint.
/Tord Hoppe

P-O Jönsson

CiteraFör de har kört hem till dig vid 11-tiden, inte orkat ringa på dörren eller letat efter var du bor. Åkt tillbaka med det och skickat avi...

Jo, så är det naturligtvis, de förbannade slöhögarna vill väl bara sitta och fika! Lösa uppgiften verkar inte ingå i deras arbetsbeskrivning. Varför kan inte mitt paket hamna hos mitt vanliga utlämningsställe? Förklara det för mig.

silversixx

Citat från: "Peojon"
CiteraFör de har kört hem till dig vid 11-tiden, inte orkat ringa på dörren eller letat efter var du bor. Åkt tillbaka med det och skickat avi...

Jo, så är det naturligtvis, de förbannade slöhögarna vill väl bara sitta och fika! Lösa uppgiften verkar inte ingå i deras arbetsbeskrivning. Varför kan inte mitt paket hamna hos mitt vanliga utlämningsställe? Förklara det för mig.
För paket från USA är nästan alltid rekomenderade numer. Därför så måste posten ta det via framkörning. Och sjabbla lite.
Klart som korvspad!

Snowfox

Citat från: "Peojon"Företagspaket eller inte? Varför måste jag hämta paketet på ett företagspostuthämtningsställe som ligger långtbortistan när jag har betalt för att få det levererat hem?

Därför här i Sverige är service ett fult ord som indikerar att du försöker spela överhet gentemot allmogen.

Fast egentligen är det nog för att amerikanarnas ständiga fokus på service som ett konkurrensmedel i sina produkter som gör att det kostar mycket pengar för Postverket att hålla på att köra ut paket som kommer från USA till allmänheten. Ersättningen från US Mail motsvarar med all sannolikhet inte Postens distributionskostnad för att köra ut paketen. Eftersom Posten behöver samarbetet med US Mail för att få post från Sverige distribuerad i USA så leker de ögontjänare till sitt åtagande i partneravtalet genom att hävda att de försökt och att mottagaren inte behagade vara hemma vid tillfället.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

silversixx

Hurra för DHL!
De knackar på, ingen öppnar. Då lämnar de paketet vid dörren.
Fel område för sådana grejer...