Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spelträff i Skåne.

Startat av Daniel H, 6 september 2009 kl. 12:21:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Citat från: "MB"Tack för tipset om våra danska kolleger på andra sidan diket.

Det har rullat på bra med anmälningar till spelarrangemang och jag ser väldigt ljust på det här  :up:

Skoj att anmälningarna trillar in! Det är knappt man märker relevant information i den här tråden, det verkar pågå nån slags diskussion om kollektivtrafik. Tror jag ska gå in på Friendly Fire-tråden och skriva 50 inlägg om Malmös busslinjer, det uppskattas säkert.  :up:
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Snowfox

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Snowfox"Det är lite imponerande att du kan låna ett helt stadsbibiliotek bara sådär.  :up:

Fördelen med att bo på landsbygden.  :up:

Du, om jag inte har glömt  så är Helsingborg en tullstation där den stora sporten är att frakta in så mycket alkoholhaltiga drycker som det bara går under en hel dag. Det är en logistikövning utan dess like to utnyttja färjeavgångarna optimalt.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Holmgren

Citat från: "Engelbrekt"Det är knappt man märker relevant information i den här tråden, det verkar pågå nån slags diskussion om kollektivtrafik. Tror jag ska gå in på Friendly Fire-tråden och skriva 50 inlägg om Malmös busslinjer, det uppskattas säkert.  :up:
Engelbrekt har talat. Åter till ämnet....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

MB

Helsingborgs Spelkonvent´09
Nu börjar programmet för Helsingborgs Spelkonvent´09 ta form.
Konventet startar på fredagen den 27 november kl 16.00 och håller på fram till den 29 kl 16.00.

Är du sugen på att arrangera något krigs- eller figurspel på detta konvent så vore det bra om du hörde av dig snarast till mig på mailto:m.barnholdt@spray.se">m.barnholdt@spray.se eller via PM.

Behöver du lite tips och idéer till att genomföra ditt arrangemang hör bara av dig till mig helt enkelt.

Hälsningar
Magnus

Andreas Lundin

Kan man  bara "dyka upp" och förvänta sig att det finns plats att slå upp ett spel, eller måste man anmäla att man vill ha ett bord? Jag har definitivt tänkt komma, men vilket spel som skall spelas avgör jag inte förrän sent.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

MB

Det fungerar helt utmärkt att bara "dyka upp". Det kan dock vara bra att vet hur mycket yta du tror du behöver till ditt arrangemang,
samt vilken dagar det kommer till att hållas.

Andreas Lundin

Jag vill ha ett bord, men vad som skall spelas runt bordet kan jag ju inte säga idag. Kommer Roger hade det varit kul med ett parti WaRII. Förresten då behövs nog tre bord...  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

MB

Då bokar jag några bord till krigsspel-surprise.

Det kommer troligtvis till att köras ett spelbord till med krigsspel, vi har inte bestämt oss helt för vilket det blir, men OCS Tunisia har det varit på tal om.

P-O Jönsson

CiteraI Stockholm också, ifall du missat det. Fråga PO vad han tycker om spårvagnar.

Långsamma
Dålig kapacitet
Oflexibla
Dyra
Dålig trafiksäkerhet
Stjäl kapacitet från övriga trafikslag

Alla nackdelar med bussar, kombinerade med alla nackdelar hos tunnelbana. En transportlösning för ett modernt samhälle?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

sfclinken

Jag försöker planera in detta datumet också. Om Jonas kommer ner blir det kanske Liberty Roads?  :wink:

Hade gärna testat mitt ex.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

MB

CiteraJag försöker planera in detta datumet också. Om Jonas kommer ner blir det kanske Liberty Roads?   :wink:

Liberty Roads hade varit ett perfekt konventsspel. Väldigt kul om du kan hålla det.  :D

jerry

Jag vill spela micro micro micro micro
samt när min nostalgimicroabstinens stillats, om tid finnes över ,så ämnar jag att ta med mig St. lo det knäcker man på 6-8 timmar.
Plockar med ett par andra spel oxå.

För övrigt önskar jag gärna lära mig mera om TCS

Så jag bokar gärna ett medelstort bord till mitt eventuella St.lo eller övrigt jag tar med mig.

/jerry
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Engelbrekt

Jag arrangerar en grej: Musket & Pike, slaget vid Edgehill, fast med 6mm gubbar och terräng. Har startat en blogg, finns lite bilder där:

http://tacw6mm.blogspot.com/

Söker 3 spelare som vill vara med och lira! Bäst om man har lite koll på reglerna sen innan, men någon nybörjare funkar.

//David
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

MB

Micro kommer det till att bli, troligtvis två fyra timmarspass, där det första passet börjar redan på fredag kl 16.00.

Och jag kommer helt klart till att försöka var med på TACW i 6mm på något av speltillfällena. Det går inte att missa ECW som figurspel  :up:

jerry

Citat från: "MB"Micro kommer det till att bli, troligtvis två fyra timmarspass, där det första passet börjar redan på fredag kl 16.00.

Och jag kommer helt klart till att försöka var med på TACW i 6mm på något av speltillfällena. Det går inte att missa ECW som figurspel  :up:

VI VILL HA TVÅ PLATSER I FÖRSTA MICROT snälla   :wink:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif