Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Sun of York från GMT, utan tull.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jezjov

Ett av paketen har faktiskt letat sig fram till Lidköping. Det andra far som en flipperkula genom Sverige. Senast sågs det av en åkare i Kalmar som visserligen minns det men inte vet var det försvann efter att han, som alla andra, märkte det som felsorterat. Nu har någon form av paketdetektiv i Borlänge fått i uppdrag att spåra eländet. Man undrar just vem som fick den lysande idén att ett paket adresserat till både Uppsala och Lidköping måste delas ut i Kalmar.

Maglica

A Few Acres of Snow (Treefrog games) inkommet - Ingen tull inom Festung Europa.
Kampfgruppe Scherer: The Shield of Cholm (Le Franc Tireur) - ingen tull här heller trots leverens från Kambodja.  

Dessutom båda paketen levererade fram till dörren!    :up:
Robert Maglica

Strv102r

COA Army of the Heartland och den reviderade kartan till Piercing the Reich från en tysk nätaffär. Ingen tull inom EU.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Klas Malmström

Special Ops Issue #1 från MMP - utan tull.
Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

Samma här.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Ola, var fick du tag i den reviderade kartan till Pierching the Reich?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Strv102r

http://www.fanen.com/brettspiele/index.html

Notera dock att det finns en minimiorder för internationella beställningar som den reviderade kartan på 8 euro inte kommer i närheten av. Annars jättebra service.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Yalu, Bataan! och No Peace Without Spain. 336 kr till mina kollegor i Absurdistan. Hoppas jag...

Tordan

Ola, du kan väl be dem göra inköpen och sedan skicka upp till dig? Funkade när jag var i Bosnien, slapp momsen så om jag minns rätt...
/Tord Hoppe

Strv102r

Tja, det där förfarandet att nyttja kronfrakt för privata försändelser blev upptäckt 2002 i Kosovo när en idiot fyllde en packlår med sprit och skickade hem till sig själv på hans hemförband som "utbildningsmateriel". Har blivit lite mer komplicerat sedan dess.

Tordan

Jösses. Ja, på "min" tid handlade det mest om att handla från Ginza o.dyl. och bara posta hem det. Vi blandande inte in FM på nåt sätt. Det är alltid nån som blir för girig...
/end off topic
/Tord Hoppe

Snowfox

Jag tror inte det är frågan om girighet, det är nog bara en brist på sunt förnuft (ett underskott som återfinns hos en ganska stor del av mänskligheten, och inte blir det bättre av att det till viss del är ett relativt begrepp) och kanske usla föräldrar som inte lärde personen skillnaden mellan mitt och ditt.

No Peace without Spain (utan dubbelbeskattning) anlände tillsammans med Vae Victis foliespel Fontenoy och Lauffeldt.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

sfclinken

Citat från: "Strv102r"Tja, det där förfarandet att nyttja kronfrakt för privata försändelser blev upptäckt 2002 i Kosovo när en idiot fyllde en packlår med sprit och skickade hem till sig själv på hans hemförband som "utbildningsmateriel". Har blivit lite mer komplicerat sedan dess.

Det har ju fraktats hem både det ena och det andra på detta sätt. Och då har sprit varit det som varit minst uppseendeväckande...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Field Commander Napoleon ramlade in och dessutom utan nitlott på Tull-bingot.
"Randomization is too important to be left to chance"