Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Nisse

Heroes of the gap från boardgameguru i UK.

Köper numer yyyytterst sällan något från staterna pga den absurda fraktkostnaden och alla fåniga avgifter såsom tull, moms mm som gör spelen mer än dubbelt så dyra.

Micke G

Sekigahara: The Unification of Japan (GMT). Utan tull :D

Southpaw

Fick No Retreat: The Russian Front (GMT) levererat till dörren idag. Utan att tullverket blandat sig i.

Doomfarer

Vet inte om det räknas som krigsspel, men fick Space Empires. 4X levererat till dörren utan tull idag. Ser på ovanstående inlägg att det verkar vara GMTs nya grej. ;)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Elias Nordling

Drive on Damascus, tillbytt med Erik Ljungberg.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Citat från: "Doomfarer"Vet inte om det räknas som krigsspel, men fick Space Empires. 4X levererat till dörren utan tull idag. Ser på ovanstående inlägg att det verkar vara GMTs nya grej. ;)

Nu var ju äldsta sonen hemma just igår och kunde ta emot spelet, så GMT kanske har levererat till dörren länge bara att det normalt sett inte är någon hemma under dagtid?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

humza

Citat från: "Doomfarer"
Citat från: "Doomfarer"Vet inte om det räknas som krigsspel, men fick Space Empires. 4X levererat till dörren utan tull idag. Ser på ovanstående inlägg att det verkar vara GMTs nya grej. ;)

Nu var ju äldsta sonen hemma just igår och kunde ta emot spelet, så GMT kanske har levererat till dörren länge bara att det normalt sett inte är någon hemma under dagtid?

Eller så menar han att deras nya grej är att spelen inte kostar extra (tull).

P-O Jönsson

Har precis haft en dust med postens företagscenter samt deras kundtjänst. Tydligen är det så att vissa företag (GMT och MMP bland annat) har med utkörning i priset. Postens avtal med de utländska postföretagen tvingar dem att göra ut till kund. De passar på att göra det dagtid då de flesta är på jobbet, trots att de vet att ingen sannolikt kommer att vara hemma.
Postens speditör skall då lämna till närmsta utlämningsställe, men eftersom det är ett utlandspaket så är de tvingade (och här försökte jag förtvivlat förstå vem som tvingade dem.....!) att lämna till Postens företagscenter.
PFC kan INTE skicka till närmsta utlämningsställe (det gick så sent som förra året, och när jag frågade varför så blev hon i andra änden väldigt hätsk på rösten).
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

B_J_S

Vem är det som sköter leveransen hem?
UPS/DHL??
//Jonas

Doomfarer

Citat från: "B_J_S"
Vem är det som sköter leveransen hem?
UPS/DHL??

Posten själva, men som du ser av inlägget ovan ditt så går det till företagscentret om du inte är hemma och kan ta emot. Företagscentret kan ju ligga hur långt bort som helst vilket kan vara ett problem.

Jag undrar mest hur länge GMT/MMP har försökt leverera hem mina paket? Skall man skriva sin jobbadress istället och hur funkar det i så fall?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

B_J_S

Tveksam till att ta packet till jobbet.
Brukar  inte försvinna iofs, men hanteringen på företagsposten önskar man var lite bättre ibland.
//Jonas

Snowfox

>Jag undrar mest hur länge GMT/MMP har försökt leverera hem mina paket? Skall man skriva sin jobbadress istället och hur funkar det i så fall?

Det har ingått i priset i över fem år. UPS ska ni undvika om ni inte vill vara 100% säkra på att få betala moms då UPS är momslagen bokstavstrogen. Jag fick reda på att de sköter införtullningen åt tullen och i sin rationalitet så fixar de med införtullningsformalian redan innan paketet nått Svenska gränsen och med en nogsam handläggarstab så tar de samtliga inkommande paket och smäller på moms och en facil avgift på 150 kr. Den undre gränsen är troligen mycket låg. Jag fick betala ett påslag på 75% när Sun of York anlände. Caveat emptor!

Vad gäller att lämna adressen till jobbet. Det beror väl på var du jobbar och vem som får nöjet att betala tull etc. Postens Företagspaket kräver kontant betalning och jämna pengar sä kan du inte se in i framtiden är det ren tur om du kan lösa ut paketet på plats ändå.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

P-O Jönsson

Jag tror att tricket är att få GMT, MMP och övriga att erbjuda ett fraktalternativ som inte inkluderar utkörning till mottagaren. Postens kundtjänst ansåg att enda lösningen för mig var att adressera paketen till jobbet!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

spacemonkey

Så många nya spel. Vilket skall man börja med?

Strv102r

Heroes of the gap & Death of the 1st Panzer.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.