Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

FHS pub

Startat av Strv102r, 13 oktober 2009 kl. 09:51:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Sten Ekedahl

Känner klart och tydligt att ett par öl skulle smaka bra imorgon!  :)
Wargames - Laborationer i historia

Strv102r

Lysande! Jag har en överraskning till er, men den får ni lite senare.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

Citat från: "Strv102r"Lysande! Jag har en överraskning till er, men den får ni lite senare.

Topp. Körsbärsvägen, alltså.

Strv102r

Överraskningen kommer nu!

Fick ett mejl av en kille på FHS som undersökte intresset av att spela kriggspel, bräd eller dator, inom skolan då instrumentet ju används inom utbildningen en del.

Jag svarade att jag var intresserad och idag damp följande ner:

Hej alla spelintresserade!

Stort tack för alla svar. Det kommer att finnas möjlighet till lite olika spelaktiviteter framöver. Omfattningen beror på vad vi själva kan och vill bidra med. Jag har fått en del frågor avseende möjligheten att formalisera det hela i en förening (tex FHSF = Försvarshögskolans spelförening), och det är en god idé, om tillräckligt många är beredda att hjälpa till med spelaktiviteter.

Lite om kommande aktiviteter:
Brädspel  - i mässen på torsdagar (kl 16)
På torsdagar har vi möjlighet att nyttja ett (1) bord i det inre rummet i mässen för enklare spel (Om ingen annan har bokat lokalen). Då finns möjlighet att spela något "lättare" spel som inte bör ta längre tid än ca två timmar att spela. Nu på torsdag (imorgon 22/10) finns möjlighet att testa Memoir 44.

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/10630

Kom gärna med förslag på spel som ni vill spela under torsdagstillfällen (ett plus är om ni innehar själva spelet;-). Vid behov gör jag en lista på inbokade torsdagsspel.

Krigsspel (nåja...) på mässen/puben i morgon som en slump när vi ska träffas!
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Om jag under dagen får veta vilka som avser komma så kan jag PM:a er med mitt mobilnummer så att ni kan nå mig när ni är på plats och bli insläppta. Vill ogärna lägga ut numet så är oskyddat...

Sten Ekedahl

Det blev en trevlig kväll.  :D Tack för initiativet Ola. :up:

PS Hoppas att du inte får alltför ont i huvudet imorgon...  8)
Wargames - Laborationer i historia

Strv102r

Jag överlever...

A F

Citat från: "Strv102r"Jag överlever...

Jag trodde vi sa att det inte skulle vara några överlevande...

totte30

Öl i kombination med diskussioner om militärhistoria & krigsspel kan ju inte gå fel :up:

Vi får göra om det vid tillfälle

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

EvilSpook

Citat från: "totte30"Öl i kombination med diskussioner om militärhistoria & krigsspel kan ju inte gå fel :up:
Finns det något annat sätt att dricka öl på?
 :roll:

//EvilSpook

A F

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "totte30"Öl i kombination med diskussioner om militärhistoria & krigsspel kan ju inte gå fel :up:
Finns det något annat sätt att dricka öl på?
 :roll:

//EvilSpook

En rejäl dos av hårdrock och tuttar brukar funka också.

EvilSpook

Citat från: "Anders Fager"En rejäl dos av hårdrock och tuttar brukar funka också.
Och när man ändå är inne på "bomber" så glider konversationen ofelbart över till ... [Insert your Geekness here] ...
...varefter bruden ifråga ser besvärad ut  och går iväg och hänger med sina kompisar.  
:up:

//EvilSpook

Profit

Fungerar inte lika bra längre, på en fest häromdagen blev jag uppläxad av en yngre blondin i varför en Reaver-drop var häftigare än en medic/marine-rush...!

Snowfox

Citat från: "Strv102r"Drottning Kristinas väg 37 är nya FHS adress. Gamla föredettingar? De utgör ju lärarkåren!

Puben öppnar 1545.

Kvart i 4 på eftermiddagen en vardag?????? Mummel, grrrr en del har det bra minsann.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Snowfox

Citat från: "Profit"Fungerar inte lika bra längre, på en fest häromdagen blev jag uppläxad av en yngre blondin i varför en Reaver-drop var häftigare än en medic/marine-rush...!

Um vad tusan pratade ni om?

*tittar mig i spegeln och undrar var de grå håren kommer ifrån*
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.