Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SMBs nya bokserie

Startat av magnus lindström, 19 november 2009 kl. 10:43:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

magnus lindström

Är det någon liksom jag som har fått hem Sevastopol 1942?

Osprey på svenska. Jag tänkte bara vara med och se vad det var men nu blir man lockad att fortsätta.

Pierre

Även jag blev lockad att fortsätta och idag kom ett SMS från posten och boken verdun 1916 står nu i bokhyllan

magnus lindström

Jasså? Nu gäller det att verkligen plöja igenom en bok i månaden då. Men det var lite konstigt att fylla ut Sevastopol med tyska armén på östfronten 41-43. är det med något liknande i Verdun?

Kartorna verkar vettiga i denna serie. Kartorna i smbs 1:a världskrigssatsning var ju löjeväckande:

Nerkluddrade med alla möjliga namn/platser men avsaknad av de som benämns i texten. En regel borde vara att ha med varje namn/plats man nämner i texten och sen fyller på med några större namn/platser.

Kartan över Verdunslaget saknade bland annat vattendrag helt. Lite konstigt när öster respektive väster om Meuse nämns ett otal gånger i texten...

Snowfox

Jag misstänker att de måste fylla ut varje volym då en Ospreytitel har ganska få sidor. Jag hoppas framtida böcker har bättre extramaterial än det som följde med Sevastopolboken. Det var uselt.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

magnus lindström

Men varför fylla upp? De behöver ju inte vara tjockare än en osprey, det är ju det som är hela grejen med ospreyböckerna, att de är tunna och lättlästa.

Snowfox

Citat från: "magnus lindström"Men varför fylla upp? De behöver ju inte vara tjockare än en osprey, det är ju det som är hela grejen med ospreyböckerna, att de är tunna och lättlästa.

Tja, de kanske känner att de behöver lägga till något eftersom de ger ut böckerna med hårda pärmar. Det finns säkert någon konsumentanalys som visar att det är lättare att ta betalt om boken håller ett visst antal sidor.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.