Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Third World War @ Cyberboard

Startat av Adamius, 28 januari 2011 kl. 14:53:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Adamius

Jag har tittat lite på Cyberboard och har ett par frågor angående deras implementering av "Third World War".

1. Det finns inga "regler" eller "motor" i Cyberboard, utan man får hålla reda på förflyttningar och sådant själv. Det är helt enkelt en virtualisering av kartor, tabeller och blippar från själva spelet. Rätt eller fel?

2. Under "Game" står det "The U.S. F-19 air unit is not included in this gameset." Den är ju av icke försumbar betydelse, så är det någon som kan förklara varför den inte finns med?
Vis tecum!

Andreas Lundin

1. Rätt. Bara ett virtuellt spelbord och brickor.

2. Ingen aning.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

jonjac

Du kan prova maila gameboxdesignern Chris Fawcett (mailto:yankeeap@mchsi.com">yankeeap@mchsi.com) och fråga...

Elias Nordling

F19-planet var spekulation kring vad det amerikanska stealth-planet under utveckling skulle vara, och som sådan gissade de kapitalt fel, då F117 som det egentligen hette var ett bombplan. Jag minns inte om den var optional, men jag har hursomhelst i stort sett aldrig spelat med den, och spelet tar inte skada av det. Tvärtom, NATOs flygövertag är förkrossande nog som det är utan en superenhet som bonus.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

totte30

I orginalreglerna från 1985 ingår den. I de "officiella" kampanjreglerna ska planet bort.

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

EvilSpook

Det blir ju en lite märklig diskussion. Alla värden i spelet är ju hypotetiska då det utspelar sig i "framtiden".
En annan ganska skev sak i min bok är värdet på M1:an. Men med facit i näven tror jag dock att den största obalansen är att NATO får allokera flyg efter WP.

//Evilspook