Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[Säljes] Krigsspel säljes

Startat av Björne, 27 december 2009 kl. 17:53:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Björne

Julshoppingen gjorde sitt. Hyllor behöver rensas, barnen skriker efter mer julklappar och plånboken ylar med en tom mage. Dags för rensning med andra ord.

(Kursivt är pixat, paxat, sålt eller nästan så.) Fetstil är tillaggt.

Airbridge to Victory Boxed GMT Games 100 kr Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång.
    ATO 3: Kesselschalcht Magazine Against the Odds 150 kr Opunchat. Nyskick
    ATO 16: La Valée de la mort Magazine Against the Odds 100 kr Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång.
    Warriors of God Boxed Multiman publishing 200 kr Opunchat. Nyskick. Inkluderar bonusbrickor
    Operation Cannibal  Boxed Avalanche Press 75 kr Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång.
World at War: Barbarossa. (DG) 300 kr. Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång.
Russian Campaign (AH). 200 kr. Punchat. Något slitet. Innehåller 1,5 uppsättningar av pjäser.

RAF Lion vs Eagle Boxed Decision games 250 kr Opunchat. Nyskick.
D-Day at Omaha beach Boxed Decision games 250 kr Opunchat. Nyskick
Army Group South Quad (alla fyra). Magazine SPI/Sunset Games 300 kr Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång. Japanska elegantare versionen. Inkluderar även S&T #68 med Kharkov i nyskick.
S&T 215: Iran-Iraqi war Magazine Strategy and Tactics/DG 100 kr Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång.

Airborne (2nd edition) Boxed Avalanche Press (PG) 100 kr Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång.
Beyond Normandy Boxed Avalanche Press (PG) 200 kr Delvis punchat. Nyskick
Elsenborn Ridge Boxed Avalanche Press (PG) 150 kr Opunchat. Nyskick
Battle of the Bulge Boxed Avalanche Press (PG) 200 kr Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång.
Afrika Korps Boxed Avalanche Press (PG) 200 kr Opunchat. Nyskick
Desert Rats Boxed Avalanche Press (PG) 200 kr Fortfarande inplastat. Oöppnat
Eastern Front (2nd ed) Boxed Avalanche Press (PG) 250 kr Punchat. Bra skick. Spelat 1 gång. Inkluderar Red Warriors 2nd ed.
Road to Berlin Boxed Avalanche Press (PG) 200 kr Opunchat. Nyskick
Guadalcanal Boxed Avalanche Press (PG) 150 kr Opunchat. Nyskick. Box lite bucklig.

1940 The fall of France Boxed Avalanche Press (PG) 200 kr Opunchat. Nyskick

Supplement pack 1 Supplement Avalanche Press (PG) 200 kr Innehåller: Campaigns and Commanders, Alaska's War och Iron Curtain
Supplement pack 2 Supplement Avalanche Press (PG) 150 kr Innehåller: Edelweiss, North Wind och South Africa's war
Supplement pack 3 Supplement Avalanche Press (PG) 200 kr Innehåller: Arctic Front, March on Leningrad och Siege of Leningrad
Supplement pack 4 Supplement Avalanche Press (PG) 200 kr Innehåller: White Eagles och First Axis
Supplement pack 5 Supplement Avalanche Press (PG) 250 kr Innehåller: Sinister Forces, Fronte Russo och Blue Division[/list]

Vill du ha hela Panzer Grenadier samlingen så är det ditt för 2200 kr.

Spelen finns i Huddinge och kan eventuellt levereras manuellt inom Storstockholmsområdet. Annars tillkommer frakt.

//Björne (mailto:bjornprivat@gmail.com">bjornprivat@gmail.com)
Björne
<br />Segeltorp, Stockholm
<br />Spelar: Siege of Syracuse

Fredrik H

Jag paxar D-day at Omaha beach. Skickar pm

Fredrik H

Äh, jag är en så ensam människa så jag paxar RAF också! Det blir mycket solitärt för mig...
 :)

EvilSpook

Vill gärna ha Iran-Iraq S&T:n.
Men jag tänker inte hämta den förrän du plogat...

:)
//EvilSpook

Björne

Spikat RAF och Omaha Fredrik
S&T Iran-Iraq är ditt, Evilspook. Väntar otåligt på plogbilen.
Björne
<br />Segeltorp, Stockholm
<br />Spelar: Siege of Syracuse

silversixx

Om Fredrik inte vill ha D-Day så kan jag tänka mig ta det.

Herr Pettson

Är ju också en ensam krigare :wink:  ombestämmer ni er angående D-day och RAF så paxar jag dom!!!  

Har hört att PG-serien också funkar att spela solitärt så jag paxar 1940, the fall of France.

/ OP

jonjac

Attans! Jag skulle ha bokat RAF om jag hunnit. Någon annan som vill sälja sitt? Jag gillar flygbrickorna.

Holmgren

Diskussionen om spellokalen på Västeråsgatan i Stockholm bor numera i en egen tråd här.

Tråd delad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Snowfox

Jag vill bara påpeka att PanzerGrenadier-samlingen är superbilligt för de hundratals scenarios som finns i lådorna och supplementen. Det är en mycket bra ersättare för gamla Panzerblitz i grenen ej regeltunga spelsystem. Och som listan visar så finns det scenarier för stora delar av 2:a vk idag.

Dessutom är PzG det vad jag kan se bästa taktiska spel från 2:a vk på plutonsnivå som kan köpas idag. TCS skulle kunna vara ett alternativ om utgivningstakten inte låg på ett spel var tredje år.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.