Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 3-5/9 2010

Startat av Mattias Rönnblom, 28 januari 2010 kl. 22:15:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

...fast är inte lokaltrafiken på orten inkluderat i tågbiljetten?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag kommer vid 18.45-snåret. Kanske tar bussen, om det är lätt. Däremot kan jag nog behöva skjuts in till stan om det blir sent. Eller går det bra nattbussar?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Miku

Citat från: "Miku"Jag planerar på att komma för tredje året i rad. Tar med material till alla tre spelen i The Finnish Trilogy 1939-1945. De som fortfarande är intresserade av detta monsterprojekt, kan få kika, kommentera och testa spelen/scenariona.

Om det finns plats och möjlighet, kan jag göra set-up på Winter War Main Campaign på fredag kväll och om någon hinner och törs, prova spela på lörd./sönd. Jag skall försöka spela solo tidigare under veckan och även lägga upp regelmanualen några dagar innan Friendly Fire.

/Miku

Min ständigt optimistiska sida gjorde ett framträdande, igen. Efter en del strul, så har jag nämligen inte hunnit speltesta solo. Har dock jobbat intensivt med brickor och spelplan. Alla countesheets till hela trilogin är i det närmaste klart. Endast finjustering av värdena på flyg- och båtbrickorna. Vissa silhuetter saknas fortfarande.

Hämtar spelplanerna till Vinter- och Fortsättnings/Lapplandskriget från tryckeriet under dagen. De ser OK ut, i alla fall för speltest. Brickorna hann de inte trycka digitalt, men det gör inget, för kvalitén när jag skriver ut dem hemma är bättre(!). Nackdelen är att nu måste jag limma själv. Skärandet hade varit tillräckligt. En annan nackdel är att tryckeriet misstolkade mig och gjorde i ordning kartong som är 2mm tjockt(!). Nu får vi se hur mycket brickor jag får klart idag och om det går att skära i det?

Det finns ingen idé längre att lägga ut regelmanualen innan Friendly Fire, för det är ju ändå ingen som hinner läsa igenom det. Tanken var att om man var intresserad att spela, fick man chansen att kolla igenom reglerna i förväg. Jag får gå igenom reglerna på plats. Lägger ut manualen efter konventet. Då har jag även hunnit fixat till några hål i regelverket.

Jag dyker med stor sannolikhet upp ikväll. I annat fall tidigt imorgon.  Tar givetvis med mig så mycket material som möjligt.

/Miku

Klas Malmström

Tack till arrangörer och deltagare för ännu ett trevligt Friendly Fire.
Klas Malmström
Linköping

tinG

Bildbevis!
AARs nu!
 :ultra:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Jahaja, efter sju bedrövelser på landets järnvägar är man äntligen hemma i Lund igen. Mycket trevligt arr som vanligt. Fick lite småspel spelade. Nästa gång blir det ett monster!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Ja det var jättetrevligt! Själv föredrar jag nog småspel framför att hinna spela en och en halv omgång av ett monster på ett konvent.

Scipio

Tack för ett i vanlig ordnung en mycket trevligt event.

Zetterlings föreläsning uppskattades mycket och blev klart minnesvärd.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Ja det var jättetrevligt! Själv föredrar jag nog småspel framför att hinna spela en och en halv omgång av ett monster på ett konvent.
Tre omgångar faktiskt!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

jonjac

Citat från: "Scipio"Zetterlings föreläsning uppskattades mycket och blev klart minnesvärd.
Någon som filmade föredraget?

Elias Nordling

Jag hann spela Frederick's War, Guards Tank, och The Kaiser's War, samtliga ur S&T. Jag var även baksätesbefälhavare i ett par partier Red Dragon Rising, och spelade ett parti vardera av Supermarket Psycho och Comrade Koba. Kortrecensioner av de tre första kommer snart.

Andreas Johansson

The Mighty Endeavour, EasyFront (förenkling av EuroFront), DBA, Wings of War, Sixteen Thirty Something. Mycket bra konvent över lag.

Mattias Rönnblom

Citat från: "jonjac"
Citat från: "Scipio"Zetterlings föreläsning uppskattades mycket och blev klart minnesvärd.
Någon som filmade föredraget?

Nej, det tror jag inte. Det hela var mycket informellt.

Zetterling var verkligen bra, tycker jag.

thermopylai

Kanontrevlig helg! Hann prova flera spel som legat och väntat på test.

Caucasus Campaign:
En match av turneringsscenariet. Jag spelade tysk och hade nog roligare än min motståndare eftersom ryssens möjligheter till starkare motattacker nog kommer senare i kampanjen. Snyggt, väldesignat och strömlinjeformat spel. Verkar välbalanserat.

Red Dragon Rising (S&T):
Hann spela fem matcher! Otroligt snabbspelat (1-2 h) men otroligt styrt av slumphändelser. Ett kul pussel om man inte tar för allvarligt på om man vinner eller förlorar. Håller nog inte i längden, men hur många spel gör det?

The Kaisers War 1918-1919 (S&T):
Hann spela typ tre turns. Kanske behöver några husregler, men gav mig mersmak. Jag vill spela det mer och prova Twilight of the Ottomans med samma spelsystem.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Miku

Tack som sagt för ett trevligt konvent. Man lär sig något nytt varje gång.

/Miku