Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

the Napoleonic wars GMT games

Startat av Nisse, 12 maj 2010 kl. 10:47:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nisse

Någon som spelat GMT:s The Napoleonic Wars från 2008 av Mark McLaughlin?

Sitter och försöker läsa regelboken och tycker den är ganska klurig. Inte direkt enkelt skriven eller lätt att förstå. Väldigt mycket undantag, specialregler, "interruptions" (där man avbryter andra spelares spelomgång osv)

Eller är det bara jag som är okunnig?

Vvornth

#1
Har du 1st edition eller 2nd edition? Jag vill minnas Napoleonic Wars regelbok som rätt harvig. Det blev en del blädrande i den och vi räddades mest av att vi på Ylva är rätt erfarna med GMTs kortspelsserie. Spelet är också lite konstigt i det att partiet kan ta slut innan en av spelarna ens hunnit fått vara med. De oerhörda mängderna tärningarna som uppbådas i strider gör att fältslag också blir väldigt chansartade. Definitivt inte ett av mina favoriter från GMT, skulle hellre rekommendera Here I Stand eller Sword of Rome om man vill ha något likartat.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

#2
Föregående talare sammanfattade mina åsikter om spelet fullständigt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Nisse

#3
Jag fick reglerna version 1.3 att läsa. Laddade ned från nätet. Det är mina kamrater som skall spela och jag beordrades att vara med :wink:

Så jag tänkte läsa på reglerna innan vi spelar så jag skulle vara mer förberedd och kunna lite innan vi sätter igång. Men, som sagt, de var inga lätta regler att plugga in...