Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Barry Lyndon

Startat av Delirium, 19 maj 2010 kl. 14:32:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Snowfox

>Prussia's Glory är ett i mitt tycke ganska skumt system, linjär krigföring utan facing samtidigt som man håller reda på stackningsordningen i en hex för att se vad som är första och andra linjen.

Varje spelvarv är 1 timme långt vilket är skälet till att du inte pysslar med facing. Vi pratar abstraktion nu, inte något alternativ till BAR.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

CiteraVarje spelvarv är 1 timme långt vilket är skälet till att du inte pysslar med facing. Vi pratar abstraktion nu, inte något alternativ till BAR.

Det är jag helt med på, men just därför tycker jag att spelet är alldeles för detaljerat på fel ställen. Som det där med att enheter i en stack räknas som de är i första eller andra linjen.

Som abstraktion tycker jag det är ett för krångligt system i förhållande till vad det simulerar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

>Som det där med att enheter i en stack räknas som de är i första eller andra linjen.

Det var väl designers försök att få spelet att lämna NaW nivån och ge spelaren en antydan om att det var räta linjer som gällde. Lite krom i reglerna.  :)

Vi glömde ett system, de spel som GMT ger ut om amerikanska frihetskriget, "Battles of the american revolution". Reglerna är busenkla och spelen färgglada med kort speltid.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.