Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Föreläsningar @ Friendly Fire

Startat av Mattias Rönnblom, 31 oktober 2010 kl. 19:27:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mattias Rönnblom

Tyckte ni vi ska fortsätta anordna kortare historiska/spelrelaterade föreläsningar på Friendly Fire a la Zetterlings dragning i år?

Jag tycker han var otroligt bra. Kanske kan man inte räkna med samma klass varje år, men jag tror det finns potential att hitta bra föreläsare, om intresset finns.

Även om han ställde upp väldigt billigt, så blir det dock en slant för FrF-kassan, och vi lyckades gå lite back i år. (Senaste gången vi gjorde det var 2003, såvitt jag minns.)

Så, vad säger ni?

Andreas Lundin

Sure! Shoot!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Missade tyvärr årets FF, men säger ändå Absolut!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Johansson

Hittar ni någon som är hälften så bra som Zetterling är det värt det. Ni får väl höja priset på curryn lite i värsta fall för att det ska gå ihop ekonomiskt.

wingnut

Saltad curry?
wingnut

Elias Nordling

Ett förslag är ju Lee Brimmicombe-Wood, som kan berätta massa kul om luftkrig i olika epoker.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: "Elias Nordling"Ett förslag är ju Lee Brimmicombe-Wood, som kan berätta massa kul om luftkrig i olika epoker.

Som dessutom bor i Malmö, fantastikt bra idé. :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Klas Malmström

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "Elias Nordling"Ett förslag är ju Lee Brimmicombe-Wood, som kan berätta massa kul om luftkrig i olika epoker.

Som dessutom bor i Malmö, fantastikt bra idé. :up:
Är det en bra idé att bo i Malmö ?  :D  :D
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Är det inte chili på Friendly Fire?  :?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Snowfox

>Är det en bra idé att bo i Malmö ?

Det är en vacker stad. Tyvärr även fäste för otrevliga ideologier och kommunalråd med dåligt omdöme.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.