Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

På jakt efter Hube's Pocket

Startat av Spac3d, 29 oktober 2011 kl. 18:48:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Spac3d

Hejsan

En numera biten OCS:are söker ett ex Hube's Pocket! Efter ett kortare parti DAK2 inser jag hur liten chansen är att jag ska få folk att ställa upp på GB2 o CB så för att få chansen att spela mer OCS söker jag med ljus o lykta efter Hube's Pocket - någon därute som vill skiljas från en kopia??

Ha de gott med mycket spel i höstrusket
Daniel

Vvornth

Antagligen det mest sällsynta OCS spelet (för att inte nämna mest svårspelade av vad jag kan se av VC och setup). Går vanligen på >$150 på BGG.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Spac3d

Jupp, har förstått det men kanske det går ändå.... =)

Elias Nordling

Jag tror mer på Baltic Gap eller Korea om du vill ha spelbara OCS. Hube's Pocket är som Case Blue med obegränsade förråd och alla trupper inklämda på en och en halv karta.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Jag har ett ex av Hubes pocket som jag kan leva utan. Jag pm:ar dig.

Spac3d

Elias -
det visste jag inte om Hube's men för mig är nog det spelet intressant ändå. Baltic Gap har jag svårt för att få en sådan därnian vill verkligen spela känsla. Det känns för mycket enkelspårigt och massvis med ryskt artilleri - detta är dock bara gissning då jag inte provat det. Korea däremot är nog både jag och Jerryjugend grymt sugna på - har för mig att jag läst något rykte om nytryck i faggorna???

Dak2-partiet tog ett abrupt slut då Jerry tappade mod men jag är nog "kär", väldigt intressant spel där båda sidor såg sina egna svagheter mer än den andra sidans. Även om Jerry "gav" upp tyckte exempelvis vi - italien - att vi låg pyrt till. Har fått en indikation av Bernadotteonline att Hube's skulle ha mer av de egenskaperna....

Vvornth

Citat från: "Spac3d"Elias -
det visste jag inte om Hube's men för mig är nog det spelet intressant ändå. Baltic Gap har jag svårt för att få en sådan därnian vill verkligen spela känsla. Det känns för mycket enkelspårigt och massvis med ryskt artilleri - detta är dock bara gissning då jag inte provat det. Korea däremot är nog både jag och Jerryjugend grymt sugna på - har för mig att jag läst något rykte om nytryck i faggorna???

Artilleri används mycket sällan i OCS av supply-skäl.

Korea ska nytryckas ja. Man kan lägga preorders nu: http://www.multimanpublishing.com/Produ ... fault.aspx
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Spac3d

Jotack - det kostar och "barragera" =)! Dock har jag för mig att ryssen har i princip oändligt med supply i BG men det är bara vad jag har för mig jag läst någonstans....man läser så mycket överallt ;)

sfclinken

Citat från: "Spac3d"...Dock har jag för mig att ryssen har i princip oändligt med supply i BG men det är bara vad jag har för mig jag läst någonstans....man läser så mycket överallt ;)

Antar du läst om deras förmåga att bunkra ammo men de har allt annat än obegränsad supply....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "