Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Warriors and Traders tradeas (eller säljes)

Startat av Delirium, 17 januari 2012 kl. 12:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jo, jag spontanköpte Warriors and Traders i mellandagarna. Har nu öppnat och solospelat lite och kommit fram till att det var ett stort felköp. Det är fantastiskt snyggt och säkert ett jättebra spel men det passar inte mig alls, det är alldeles för mycket eurogame. Därför vill jag gärna sälja det vidare till någon som kanske varit nyfiken och vill spara en liten slant. SF-bokhandeln tar 538 pluringar, 350 kostar mitt (punchat och uppställt en gång). Alternativt går det bra att byta mot något vid tillfälle.

http://www.warriorsandtraders.com/en/

Björn
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Bra och kul spel!
"Randomization is too important to be left to chance"

B_J_S

Jag är intresserad.
Kan vi ses, så jag kan få en titt innan jag bestämmer mig?
Kan komma till Ylva om du vill.
//Jonas

B_J_S

Citat från: "Scipio"Bra och kul spel!
Kan du utveckla.
Eftersom jag är en spekulant.  :D
//Jonas

Scipio

Ja nu har jag bara spelat en gång men det för tankarna tillbaka till de lite tyngre 80-tals spelen som Warrior knights och Blood Royale fast uppsnabbat och "eurofierat".

Det fräschaste med det är att det är gjort för att spelas med allianser mot varandra. Dvs. att man ska spela 2 vs. 2 vs. 2 eller 3 vs. 3. Och inte alla mot alla. Det är mycket intressant.

Gillade också den enkla men komplicerade funktionen för "tech"-träd.

B_J_S

Citat från: "Scipio"Det fräschaste med det är att det är gjort för att spelas med allianser mot varandra. Dvs. att man ska spela 2 vs. 2 vs. 2 eller 3 vs. 3. Och inte alla mot alla. Det är mycket intressant.
Det går tydligen att spela 'alla mot alla' också, men det verkar helt klart mer intressant med allianser.

Attans också....
Verkar som spelguden kräver ännu ett penga offer.  :shock:
//Jonas

Scipio

Citat från: "B_J_S"
Citat från: "Scipio"Det fräschaste med det är att det är gjort för att spelas med allianser mot varandra. Dvs. att man ska spela 2 vs. 2 vs. 2 eller 3 vs. 3. Och inte alla mot alla. Det är mycket intressant.
Det går tydligen att spela 'alla mot alla' också, men det verkar helt klart mer intressant med allianser.

Attans också....
Verkar som spelguden kräver ännu ett penga offer.  :shock:
Ja fast jag tror inte det är så bra för att köra alla mot alla, det känns som det är konstruerat för att köra allianser.

Delirium

Citat från: "B_J_S"Jag är intresserad.

Absolut! Jag är på Ylva hela kvällen imorgon om du vill komma förbi.

Delirium

Citat från: "Scipio"Ja nu har jag bara spelat en gång men det för tankarna tillbaka till de lite tyngre 80-tals spelen som Warrior knights och Blood Royale fast uppsnabbat och "eurofierat".

Det fräschaste med det är att det är gjort för att spelas med allianser mot varandra. Dvs. att man ska spela 2 vs. 2 vs. 2 eller 3 vs. 3. Och inte alla mot alla. Det är mycket intressant.

Gillade också den enkla men komplicerade funktionen för "tech"-träd.

Det känns absolut intressant, och jag utesluter inte att jag testar det framöver och gillar det, det faller helt enkelt utanför kategorierna för spel jag måste äga.  :)

B_J_S

Citat från: "Delirium"
Citat från: "B_J_S"Jag är intresserad.

Absolut! Jag är på Ylva hela kvällen imorgon om du vill komma förbi.
Jag har skickat PM till dig.
//Jonas