Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2013 - 23-25/8

Startat av Rydfalk, 3 mars 2013 kl. 09:35:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Folket

Jag kommer i år också. Om någon har något spännande hex and counter så sig till.

MB

Vilken tid på fredagen börjar konventet och när brukar det slut på söndagen?

Rydfalk

Citat från: "MB"Vilken tid på fredagen börjar konventet och när brukar det slut på söndagen?

Den officiella brukar väl vara typ 17 men ofta kan vi släppa in folk redan runt 15.

På söndagen brukar det ebba ut runt lunch. Vi brukar ha som mål att vara städade (åtminstone en gång under helgen  :wink: ) klockan 15:00.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Jag är som alltid städad hela helgen (eller hur var det nu?)...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

MB

Citat från: "Rydfalk"Den officiella brukar väl vara typ 17 men ofta kan vi släppa in folk redan runt 15.

På söndagen brukar det ebba ut runt lunch. Vi brukar ha som mål att vara städade (åtminstone en gång under helgen  :wink: ) klockan 15:00.

/Mikael

Det låter utmärkt. Då blir det till att boka tågbiljetter så snart de har släppts  :up:

En helt annan fråga, är det någon som kommer till att spela WaR, Hurtgen eller något annat storslaget spel under helgen?

rensarn

Alltid på hugget när det gäller monsterspel.
Ge mig bara en förvarning så börjar jag sätta mig in i ämnet.
Rensarn

MB

Mitt sommarprojekt kommer till att bli att sätta mig in i WaR och Hurtegen och det hade varit roligt att testa något scenario från något av spelen på FF.

Delirium

Nu när det åtminstone är mindre än tre månader kvar är det dags att släppa ut en liten testballong. Jag håller på att utforma ett litet koncept som jag skulle vilja testa i ett mindre sammanhang som FF.

Arbetsnamnet är 3x6x6.

Tanken är att man är samma sex spelare som spelar tre multiplayerspel, varje spel pågår sex timmar. Man bokför spelarnas positioner och efter alla tre spelen har man en sammanlagd ställning och bäst totalt vinner "fortune and glory, kid".

För sex spelare skulle det till exempel kunna vara fråga om Here I Stand, Age of Renaissance och Game of Thrones, men exakta spel skulle vi komma överens om tillsammans om det finns intresse bland sex.

Det är heller inte så att sex är det enda som funkar, blir det bara fyra eller rentav fem går det att lösa det också med lite fantasi.

Vad gäller tiden skulle sex timmar vara räknat i effektiv speltid, alltså undantaget matpauser och dylikt. Min spontana tanke där är att man har en grundregel som säger att en ny omgång inte startas efter 5 och 40 oavsett hur långt man kommit. Med en sådan regel, god planering i förväg samt förberedda och kunniga spelare tror jag att man hinner klämma in en sådan här grej ganska enkelt på en helg.

Någon som känner att det här konceptet låter intressant, om jag understryker en gång till att spellistan är ett förslag?

Björn
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Jag är på!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

andqui

Har säkert sagt det innan men jag är också gärna med.
Anders

BigPapaBear

Eftersom jag missade LinCon så bara måste jag ju komma loss till FF!
En mycket bitter liten man.

P-O Jönsson

Håller också på att försöka öppna upp den helgen. Skulle gärna prova Hurtgen eller Wacht am Rhain 2, eller nått Musket & Pike, eller OaO, eller nått annat maffigt.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

MB

Då kanske vi kan bli några som vill köra Hurtgen eller Wacht Am Rhein 2

Rydfalk

Citat från: "BigPapaBear"Eftersom jag missade LinCon så bara måste jag ju komma loss till FF!
:up:  :up:  :up:

/SMR
"Hoppas det regnar i sommar!"

rensarn

Mannen i svart anmäler sig till alla spel med mycket av allt.
Rensarn