Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

Senaste nyheterna från GMT

Startat av Andreas Lundin, 13 december 2013 kl. 12:01:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Hejsan!

Tänkte sätta igång en diskussion om senaste nyhetsbrevetfrån marknadens mest produktiva bolag.

Vad tycker ni om det? Själv är jag våldsamt nyfiken på expansionerna till Space empires och A World at War.

Jag är mycket förtjust i spel som handlar om mellan- eller förkrigstiden och de är oftast roligare att spela än själva huvudspelet.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

#1
Håller med om förkrigsexpansioner, men A World at War går bort.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

SebastianKalucza

#2
Citat från: "Elias Nordling"Håller med om förkrigsexpansioner, men A World at War går bort.

Håller med, synd att det ska kombineras med ett spel som jag nog aldrig kommer orka spela.
Det står förvisso att man kan spela det separat, men kan inte tänka mig att det ger lika mycket.

Andreas Lundin

#3
Blötisar
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Fredrik H

#4
Blev lite besviken över att designern till Dauntless skjutit upp releasen i ett år... Jag såg fram emot det. Jag skulle också gärna se Serbien-spelet i tryck, men får ju glädja mig åt västfronten tills vidare. I övrigt håller jag med om att A world war bara känns fel.
GMT levererar så mycket bra just nu, verkligen kul med tanke på deras skakiga start för 20 år sedan. Jag hoppas att A dark valley kommer upp på bordet i jul, östfronten är ju alltid ett återkommande tema i mitt spelande.

Delirium

#5
Gathering Storm kan vara intressant, absolut, beroende på vilken nivå de har lagt det och hur bra det kan spelas fristående.
1914