Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Battles Magazine?

Startat av Doomfarer, 18 mars 2013 kl. 08:35:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mode

Det känns lite som "The dog ate my homework..." över den tiraden. Saknade nästan klassikern "allvarligt sjuk släkting" också.   :o
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

Till Oliviers försvar ska sägas att han aldrig kommit med fejkursäkter eller fejkdeadlines för Battles 9. Han har varit hyfsat öppen med att Battles 9 blev ett år sen av ingen annan ursäkt än hat han blev distraherad av sin primärhobby hang-gliding. Vad gäller brickorna i spelet så har de klart udda format (jag har DTP-utgåvan) vilket nog var svårare att trycka än han tänkt sig.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Citeraän hat han blev distraherad av sin primärhobby hang-gliding

Det är helt okej. Bara han inte börjar klaga över att folk slutar prenumerera så.

Elias Nordling

CiteraBara han inte börjar klaga över att folk slutar prenumerera så.

I går postade han den här. Tolkar det som självdistans :-)

Kanger

Jo, jag såg den, riktigt rolig :)

Det är tur att han har rejält med humor. Det underlättar.

Elias Nordling

Jag har fått artikelbeställning till nummer tio nu, deadline 15 dec, samt inside information om varför tullen inte släpper ifrån sig brickorna, som jag tyvärr inte får yppa något om, låt oss bara säga att DEN ursäkten har inget krigsspelsföretag tagit till förut.

Kanger

Citeravarför tullen inte släpper ifrån sig brickorna

Någon obskyr fransk antiterrorlag som triggades, kanske

Deadline 15 december...Låt oss se. Det kanske blir hanggliding igen istället :roll:

Jon

Jag fick fel nummer (#3 i stället för #4) när jag gjorde min senaste beställning från Battles för några år sedan, och försökte förgäves få kontakt med dem om att få rätt tidning men lyckades aldrig. Kanske ska försöka igen...

Jon

I'll send the missing magazine tomorrow morning.

Amicalement,
Olivier

Han verkar ha fått ordning på det hela nu, snabbt svar!

Elias Nordling

Senaste uppdateringen är att brickorna till Battles 9 ska släppas av tullen denna vecka.

Anledningen till att de har hållit på dem ska alltså ha varit att det låg ett lik i containern med brickorna  :shock:

Kanger

Var det en prenumerant som hade tröttnat på att vänta?

Elias Nordling

...och sökt upp Olivier för att reda ut saken personligen.

Andreas Johnson

Har till slut införskaffat denna tidskrift (nr 4). MKT hög kvalitet måste jag säga. Personligen bryr jag mig inte så mkt om spelen; recensionerna och artiklarna är fullt tillräckligt. Skulle vara trist om det går överstyr...
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

zilver

Helt oväntat låg en försändelse från Battles Magazine i brevinkastet. Mer väntat var att det var nummer 8. Igen...  :)

Elias Nordling

Mail från Olivier Revenu.

CiteraIt's Friday, and 20 minutes ago, the counters arrived at home ! yes. And they look great. They're free! they're free ! (and in my van, driving from Toulon to Bayonne, there was this "The Great Escape" feeling)Some pics will follow.Shipping monday and tuesday.Guys, Ladies & Gentlemen, thanks a lot for your patience.

Tidningen Battles 9 är tryckt sen länge, spelplanen likaså.