Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av BSOs East-West

Startat av Strv102r, 21 juni 2014 kl. 10:42:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Hawley fortsätter sitt manövrerande. Smith dras lite bort från Colquitt för att kontra detta. Barton drar in sin högerflygel för att skydda sig från Colquitts omfattning. Colquitt väljer att återhämta sina förband då fienden inte längre kan flankeras.

Hawley anfaller Smith som vacklar.

Harrison går till anfall mot Henry som tappar ett förband och drar sig bakåt. Montgomery breddgrupperar. Verkar som om avgörandet är på väg. Oroar mig för min höger...
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Smith tar en hel del pingel av Hawley och det ser riktigt hotfullt ut ett tag på högerflygeln. Förstärkningar till både Colquitt och Harrison anländer dock bakom Smith och efter att Hawley försökt storma Smith, men slagits tillbaka med nöd och näppe, så behöver han dra brigaden tillbaka för återsamling. jag funderar på vad jag ska göra? Ska jag pressa på mot Henry med Harrison? Det är det enklaste i spelet och kan ge en snabb seger om jag tar hans artilleri. Men även Henry faller tillbaka och Hawley är ganska sårbar... Jag beslutar mig för att låta Colquitt få ta ansvar för allt på hans sida om järnvägen och Harrison ska marschera ner och ta över Smiths område och slå Hawley.

Bilden visar läget när Harrison börjar komma på plats. Då har även Barton, som blivit ila tilltygad av Colquitt under ett anfall mot min center, och Montgomery grupperat för försvar.

Nedan har Harrisons anfall rullat igång. Hawley viker inför detta och vinklar upp med högern knuten mot Montgomerys vänster.

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Harrisons anfall blir ett vårt slag för Hawley som inte har hunnit återhämta sig mer än marginellt efter striderna mot Smith. Moralen är redan från början hösgt medelmåttig och nu ganska eroderad. Harrison har en blandat kompott men huvuddelen har bar till riktigt bra moral. Hawley faller bakåt och tar förluster.

Hawley håller på att nedgöras och även flankbataljonen ur 54 Mass (Montgomery) tar mycket stryk när Hawleys reträtt gör att jag kan flankera dem. I det läget blir urdragningsslaget för högt för de federala och chefen beordrar bakåt för att rädda armén.

Seger för mig vilket är historiskt.

Systemet är enkelt och snabbspelat precis som Men of Iron, men moralreglerna och deras konsekvenser gör att det är ganska hopplöst med lågmoralförbanden.