Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av GMTs Rebel Raiders on the High Seas

Startat av Strv102r, 21 oktober 2014 kl. 15:12:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Jag reparerar ett batteri i MEMPHIS och tillför en kanonbåt där och i NORFOLK. De federala låter Porter anfalla TAMPA, men landstormningen misslyckas. Däremot tar de KENNESAW MOUNTAIN, men uppföljningen mot ATLANTA blir ett fiasko.

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Ett batteri förstärker ATLANTA inför kommande anfall. Porter misslyckas åter med stormningen av TAMPA. Foote misslyckas mot NEW BERN efter att ha slagit ut batteriet. De federala spelar Grant mot ATLANTA och SHERIDAN mot FRERDICKSBURG men båda misslyckas.

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Thatcher tar täten i anfallet på det uppbyggda försvaret i MEMPHIS. Två batterier, en ironclad och två kanonbåtar. Thatcher har fyra ironclads och två kanonbåtar. Det slutar med att han drar sig bakåt med en ironclad kvar och jag hat min ironclad och ett batteri kvar. Farragut följer upp med fyra kanonbåtar och två ironclads. MEMPHIS faller. Sheridan lyckas ta FREDRICKSBURG, men Grant misslyckas igen mot ATLANTA. Jag har bara ett par blockadbrytare, men mina kapare firar stora triumfer.

Strv102r

Nu smäller det till lite! Porter skiter i det sega TAMPA och ger sig på Fort Jackson & St Philip utanför NEW ORLEANS istället. Det lyckas hela vägen så han fullföljer mot NEW ORLEANS som också faller! Samtidigt tar Farragut VICKSBURG. MISSISSIPPI är avskuren till sist. Foote slår ut sjöförsvaret vid NEW BERN men tar inte staden.

Grant anfaller ATLANTA igen, men jag spelar Johnston.

Så ATLANTA håller. Porter tar GALVESTON i Texas och Foote tar NEW BERN. BATON ROUGE faller också längs MISSISSIPI.

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Strv102r

Grant gör ett nytt försök på ATLANTA och nu lyckas han! Men jag har John Bell Hood i rockärmen och kan genomföra ett motanfall som återtar ATLANTA. Laudanum är helt klart underskattat!

Det är det sista som händer som är värt att nämna. Rebellseger även om det nog är så att konfederationen är dömd på sikt.

Strv102r

Det ska väl tilläggas att jag hade osedvanlig tur med tärningen. Men vi beslutade oss för att försöka igen då båda var ovana vid system och situation.

Denna gång fick den federala en klart bättre start längs TENNESSEE men så slog mina tärningslag till igen och i slutet var läget nästan identiskt med fösta partiet.

Spelet är snabbspelat och annorlunda. Och roligt. Jag vill gärna prova det någon gång igen men just nu går vi vidare.