Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Köpes: Central Front-serien

Startat av Jon, 4 december 2014 kl. 22:01:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon

Fredrik H

Modern war (tidningen) har precis släppt Red tide west. http://boardgamegeek.com/boardgame/155412/red-tide-west
Två kartor, divisioner och brigader. Jag har beställt ett ex men det har inte kommit än. Air and armor är nog det spel om NATO/WP jag tycker är bäst, men det täcker bara en sovjetisk armés operationer.

Jon

Den ska jag absolut kolla upp så fort jag ser den i någon svensk webbutik.

Satte nyss upp The Third War (GDW) men upptäckte att jag lagt regelboken på något käckt ställe, okänt var. Och sen en flytt på det så den ligger säkert i någon kartong märkt "blandat" eller så...

Gjorde en s.k. wishlist på BGG med titlar jag skulle vilja prova (nu med Air and Armor tillagt också...) på konvent eller få tag på hyfsat billigt till mig själv. Någon som har något att säga om något av de spelen?

EDIT:
Kan vara bra med länken också...
http://boardgamegeek.com/collection/user/vildmark?wishlist=1&subtype=boardgame&columns=status|thumbnail|title|wishlistcomment|shop&ff=1

jerry

här kommer mina erfarenheter.
TWW samt AF PG SF är jättekul spel o i synnerhet ihopkopplade alla fyra.
Kanske lite trista kartor o counters o kanske kan man klaga på lite regler men i MINA ögon är det ett mycket bra spel.

Skulle aldrig göra mig av med dem tvärtom är jag lite på jakt efter ett nytt AF eftersom mitt är totalt sönderspelat.

Next War höll på att bli mitt men min kompis som ägde det drog lott om det skulle bli min förening eller en i djupaste småland o den gick till småland :(

Vietnam 1965 - 1975 har jag testat ett par scenarion på , men ligger högt på min vilja spela lista verkar mycket spännande med den amerikanska hemmaopinionen o det där med att pcificera vietnamesiska byar man vinner nog inte enbart på att döda.

Suez äger jag o har spelat det är ju i stort sett samma system  som i White death och det gillar jag skarpt , suez var väl lite mera maffigt o lite mera plottrigt men man ser ju lite vapenverkan o moraleffekter men jag tyckte som sagt att det blev tjockt med enheter vilket kändes lite skumt för min EGEN del.

Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Folket

The third war är ett av de bästa spelen jag spelat. Helt fantastiskt. Även om jag inte håller med om att ska spela spelen tillsammans. Tycker spelen är bättre om man spelar dem var för själv.

Jon

Fick tag på Air & Armor från England och köpte ett beg Arctic Front av Jerry här på forumet, det blir bra julklappar till mig själv! Gäller då att spela klart The Korean War som ligger framme just nu bara...