Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Är jag körd?

Startat av Andreas Lundin, 27 augusti 2015 kl. 19:58:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Skulle vara snäll och uppdatera sambons iphone...

Glömde göra säkerhetskopia. Skiten kraschar under uppdateringen. Är jag körd eller går infon att rädda?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Pierre

Det beror lite på vad du menar med "infon" och hur illa det har gått. Om din sambo är smart har hon förhoppningsvis haft någon typ av automatisk backup av kontakter och liknande viktigt. Alla appar finns sparade på apple-kontot, sms och liknande är väl det som ligger i riskzonen. Precis som med alla andra typer av hårddiskar går det naturligtvis att återställa informationen, men det kan vara mer eller mindre krångligt att göra så och därmed vara mer eller mindre dyrt.

Elias Nordling

Som sagt beror det på hur mycket som ligger synkat mot molnet. Har honaldrig brytt sig om att logga in på Icloud ligger du risigt till.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Aldrig molnet (hon hade iOS 6 nånting) och aldrig kopplat upp sin phån på itunes.

Jag är körd...

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Konsulterade redaktionens Iphone-expert. Du kan nog få ordning på mobilen genom att sätta den i Recovery-läge (http://iphoneguiden.se/guider/guide-hur-du-satter-iphone-i-dfu-lage/) och ansluta till Itunes, men kontakterna lär ryka på kuppen.

Andreas Lundin

Jo, jag vet det men det är kontakterna ...

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Elias Nordling

Ja som sagt, som förr i tiden när något gick sönder.

Holmgren

FWIW:

Jag vet inte om nedanstående berättelse handlade om en iPhone eller om en telefon av annat fabrikat eller om feltypen var densamma, men en fd kollega postade följande på facebook idag:

"Ibland blir man ju lite extra lycklig! Trodde bombis att jag totalkraschade min telefon i samband med en uppdatering, Teliabutiken kunde inte fixa det ens... Men så plötsligt händer det!
HappyPhone Mobilsupport i ett litet hörn i Storken Alingsås, 10 minuters magic och telefonen blev som ny igen. Gratis dessutom! Jippi!"

Om problemet kvarstår och desperationen är hög så kanske det kan vara värt att snoka upp ett telefonnummer till stället och slå dem en signal?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Wes

Kontakterna behöver inte ryka i recovery nödvändigtvis tror jag. Prova först att reset'a den genom att hålla inne både huvudknapp och på/av knapp i typ 10 sekunder och låt den starta om.
Annars finns det program som du kan ladda ner som läser av hela telefonen som en hårddisk och som kan läsa alla meddelanden osv även om du inte har paswd för telefonen.
Dom funkar för att rädda data tror jag. Har aldrig använt nån själv dock.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Andreas Lundin

"Jag vet inte om nedanstående berättelse handlade om en iPhone eller om en telefon av annat fabrikat eller om feltypen var densamma, men en fd kollega postade följande på facebook idag:

"Ibland blir man ju lite extra lycklig! Trodde bombis att jag totalkraschade min telefon i samband med en uppdatering, Teliabutiken kunde inte fixa det ens... Men så plötsligt händer det!
HappyPhone Mobilsupport i ett litet hörn i Storken Alingsås, 10 minuters magic och telefonen blev som ny igen. Gratis dessutom! Jippi!"

Om problemet kvarstår och desperationen är hög så kanske det kan vara värt att snoka upp ett telefonnummer till stället och slå dem en signal?"

Tack! Ska kolla upp det
Samt Wes tips också. Har du namn på program?