Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nytt Musket and Pike

Startat av Engelbrekt, 14 januari 2016 kl. 23:11:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Några nyheter om framsteg?

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Engelbrekt

Inga direkta framsteg eftersom grafikern inte är tillgänglig förrän i maj tidigast. Speltestkartor och counters är nästa sak som behövs för att komma vidare, så just nu står det stilla på den fronten.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

magnus lindström

pelle

Bra nyhet här! (Jag har missat lite trådar märker jag. Bra att de bumpas upp ibland av nya kommentarer.)

The Fat Red Line

Citat från: Engelbrekt skrivet 14 januari 2016 kl. 23:11:42
Jag ska göra ett spel till i Musket and Pike-serien (Ben Hulls taktiska spel om fältslag under 1600-talet).

Lite mer info här för den intresserade:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.ee6f22d/12934

Grattis! :)

Strv102r

Citat från: Engelbrekt skrivet  5 april 2016 kl. 09:09:11
Inga direkta framsteg eftersom grafikern inte är tillgänglig förrän i maj tidigast. Speltestkartor och counters är nästa sak som behövs för att komma vidare, så just nu står det stilla på den fronten.

Det är snabbt nog. Med två slag kvar i "stor-gurra", thirty year War, Jutland och Strafexpedition innan dess så fixar ni det. Om ni lägger manken till...  :twisted:
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Elias Nordling

Och halkar ni efter är det bara att kasta jubileer på Ola så att hans spelkö förlängs  :ultra:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Citat från: Elias Nordling skrivet 15 april 2016 kl. 22:10:24
Och halkar ni efter är det bara att kasta jubileer på Ola så att hans spelkö förlängs  :ultra:

Så är det utan tvekan. Ni kan nog föra en hyfsat framgångsrik fördröjningsstrid på det sättet.

Engelbrekt

Till min egen förvåning har arbetet på en speltestversion av Oldendorf tagit stora kliv framåt de senaste dagarna. Så det ska nog kunna finnas något att speltesta snart.

Strv102r

Engelbrekt

Jobbar på med Oldendorf. (Bara speltest-grafik).

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Strv102r

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

magnus lindström

Super! Formation broken...  😀