Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

För småbarnsföräldrarna

Startat av Delirium, 12 september 2016 kl. 09:30:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Är hemkommen från Vimmerby och Astrid Lindgrens värld som vi varit på exakt samma helg tre år i rad. Kan återigen varmt rekommenderas för åldrar 3 till typ 7-8 generellt (våra tjejer är 3 och 6) och för föräldrar som vill fly verkligheten en helg och slippa tänka på matlagning och hur man ska underhålla barnen. Ganska nybyggda Törnrosdalen/Körsbärsdalen väcker dessutom fantasynerven i en, jäkligt snyggt uppbyggt.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

sfclinken

Det är många år (4-5?) sedan jag var där sist. Då blev mina tre barn indragna i värsta "spontaneous free form live" med Prussiluskan och poliserna Kling och Klang. De höll på säkert 15 minuter med att leta reda på Prussiluskans stulna cykel, ungarna gick "all in" och vi föräldrar höll på att dö av garv för allt tokigt som de drog i gång. Ett av mina bästa sommarminnen när barnen var små och som de fortfarande kan snacka om. ALV är grymt.

GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

aegneus

+1.
Vårt knep är att åka precis innan/efterhögsäsong för publiktryckets skull, sova över och äta frukost på parken - för då släpps man in innan öppning. Håller helt med om den engagerande personalen. Jag gissar från fyra år- hur hade treåringen det?

jerry

Var där med barnbarnen i somras väntade mig något tist o jobbigt ...... Men jag bedrog mig håller med er andra om upplevelsen..... när 6-åringen fick närkontakt med pippi så stod universum still.....
Vi hade en tre-åring med också , men kanske han var lite för liten , mest behållning fick han nog vid, karlsson på taket , för där kom man riktigt riktigt nära händelserna.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Delirium

Treåringen rycktes med snabbt av de äldre kompisarna...man inser snabbt att även saker som att städa Bullerbyn och bära in eller ut köksprylar ur Junibacken eller bära vatten *till* brunnen i Körsbärsdalen är minst lika kul i den åldern som att sitta bland publiken på en schemalagd föreställning. När det kringvandrande luffarbandet står och spelar Världens bästa Karlsson utanför Katthult, och Karlsson just då cyklar förbi med Lillebror på flaket vet man att fantasin trivs rätt bra hos ungarna.

Enda negativa i år var att det var jäkligt mycket getingar men har visst varit väldigt varmt på den sidan av Sverige.  :roll:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed