Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Wes

Boardgame Arena

Startat av Wes, 30 april 2021 kl. 21:56:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wes

Var inne på boardgame arena ikväll och såg att de hade lagt in "unconditional surrender" med tutorial, regler och allting. Även historiska förklaringar med mycket översatt till alla olika språk.
Jag petade inte runt mycket men antar att det nog är en digitalisering som är utöver vad de flesta är vana vid.

Skulle vara kul att prova för att se hur det funkar.

Elias Nordling

Boardgame Arena är ju inte bara bräde utan implementerar även spelsekvens och liknande. Har också sett det men inte testat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Det funkar riktigt bra! Regelstödet är bra, att du kan se hur du kan flytta, striderna är när man väl kommit in i hur man allokerar support jättesnabba att resolva.

Fast med två problem.

1) Det finns begränsad undo.  Så att spela och lära dig samtidigt blev frustrerande, tryckte man fel så var pansararmen flyttad och klar. Det här blev för mig så störigt att jag tappade sugen.
2) de har implementerat en uppdaterad regeltabell som gör att du har 33% chans att få Poor weather i Frankrike i Maj och Juni, och då blir det inga Mobile Attacks. Jag anser att det inte finns så dåligt väder i Frankrike i maj /juni att pansaret inte kan rulla (även om vädret skulle bromsa flyget) så jag vill inte ha den regeln. Men jag kan inte välja bort den.

Värt att prova , men jag använder hellre TTS / Vassal