Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

2017

Startat av Delirium, 10 januari 2017 kl. 20:09:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kanger

Citat från: ErikLj skrivet 14 januari 2017 kl. 17:27:29
Verkar finnas två underkategorier på Krigsspelssjukan, shopaholic och samlarmani.

Tydliga tecken

Samlarmani
Säljer inget
Har ASL
Köper två av varje, ett orört och ett som öppnad
Gillar tidningspel för de tar lite plats

Shopaholic
Ger nyårslöften om köpbegränsning som inte hålls
Beställer spel till jobb för att frun inte ska märka

Även jag klarar mig. Köper bara de spel jag verkligen är intresserad av. Kör lite med en in, en ut, principen. Försöker ibland sälja av för att lufta hyllorna.

"Köper två av varje, ett orört och ett som öppnad"

Lol, känner till en sådan. Han kom med det underbara citatet: "I have games for thousands and thousands of pounds, worth hundreds and hundreds of pounds"

jerry

En av mina FD spelpartners har numera helt gått in i shopaholic-väggen sist kom det en PALL med spel till deras lokal men ingen som öppnar spelen  :|eller knappt spelar  :ultra:
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Kanger

Har en annan kompis som kläckte livsfilosofin att "har man inte tid att spela dem så kan man åtminstone få köpa dem". Han följer denna regel till punkt och pricka.

Eranthis

För mig är det mer hoarding än gaming, även om jag spelar en del, mycket enligt maxim från Thomas Öberg i bob hund: "jag gillar sånt som ingen bryr sig om". Mitt problem är att det är så kallt i min gamer cave att det knappt är lönt att sitta där och spela under den kalla årstiden. 2017 ska vi dock bygga om i källaren och därefter hoppas jag på en revival. Nu när våren kommer konkurrerar trädgården också, (ska anlägga nya odlingslådor) så det lär ju inte öka spelandet. Det blir ändå ett spel i månaden, vilket jag är rätt nöjd med.