Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_jerry

vassal

Startat av jerry, 1 september 2017 kl. 15:07:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Citeradet som kändes lite märkligt var att man fick skriva i en tom ruta o att systemet FATTADE att det var ett vassal-spel jag sparade även då jag INTE. Skrev .vsav efter namnet på spelet

Filen får faktiskt namnet.vsav, det är bara det att många datorer är förinställda på att inte visa filändelsen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

"Varningslampor i bilen"

Om man inte som jag har två stycken 16 år gamla bilar som tycker att varningslampor är för sissies och tänker läcka olja och lukta bränt "because they can"

jerry

Citat från: Kanger skrivet 18 september 2017 kl. 12:46:48
"Varningslampor i bilen"

Om man inte som jag har två stycken 16 år gamla bilar som tycker att varningslampor är för sissies och tänker läcka olja och lukta bränt "because they can"

Min är 17 år..... och ja oljeläckage är legio, sambon tycker vi borde köra med ansiktsmask pga alla lukter , påminner nog lite om en WWI-stridsvagn
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

Vassal problem igen

TAnkade ner AW 2 en nyare version igår.... alla scenarion verkar ladda ner o fungera men jag får inte igång kampanjen....

Några tips ???
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

Hmmmmmmm......
Verkar faktiskt som att det fungerar.... men vilken tid ........
Glömde datorn i ladda-läge o knallade ner i tvättstugan.....
När jag kom upp var kampanjen uppsatt o klar !!!!!
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

Första gången man öppnar en ny Vassalmodul måste grafiken bearbetas på något sätt, vilket kan ta tid, riktigt mycket tid om det är mycket grafik.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Jo.... det verkar så.
Det är AW II , nyare versionen, som jag laddade ner.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

Jag har ingen aning om vad AW II är :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Atlantic Wall............  decision games version 2014
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

Ja det lär ju ha en och annan blipp.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Hej
Nu är det dags igen
Köpte VASSAL modulen World in flames från ADG o fick alltså betala
Har nu försökt ladda ner det men får bara meddelandet att jag har för lite minne o jag har höjt o höjt minnesnivån men det hjälper inte

Första gången jag laddade ner det så gick allt precis som vanligt det matades in i mitt VASSAL-bibliotek o allt var frid o fröjd men minnet var alltså för litet

När jag nu startat om ett antal ggr o laddat ner ett antal ggr så blir det inte den där svängen om VASSAL-biblioteket den laddar alltså inte upp som brukligt men jag kommer till typ startsida o allt ser bra ut men det blir hela tiden att minnet är för litet....

jag har kontaktat tillverkaren o inväntar svar (vilket jag tror kan ta tid därför försöker jag här)
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

tinG

I inställningar finns ngt som kallas för JVM initial respektive maximum heap. Pröva att öka dessa två rejält. Typ 1024 eller 2058. Starta sen om och testa igen.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jerry

Jodå jag testade rejält men det hjälpte föga
Kanske burken inte klarar det med sina 8 GB i minne ?

Jag tror jag ökade till max dvs 7168 MB
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

Nix den laddar inte ner 4-kartor-scenariona.....
Irriterande.... byta burk ?
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

nu var det dags igen att inte fatta något
Satt o pillade med VASSAL  och skulle tanka ner EiA vilket inte funkad om man inte först tankade ner en VDMX fil o den lyckades jag inte öppna .... då började jag pilla på vilka program som skulle kunna öppna denna fil.... till sist testade jag med "google chrome" för att förhoppningsvis kunna yanka ner denna vdmx fil....... då får systemet spader .... allt flimrar o datorn laddar ner o laddar ner o laddar ner etc etc o fort går det....

Hur i hela friden får jag bort det jag misslyckades med ?
Jag pallar inte att avinstallera VASSAL med alla spel jag har tankat ner o som jag spelar med regelbundenhet.....

Jag behöver alltså få datorn att avbryta detta med att försöka få chrome att öppna filerna ..... hur avbryter jag denna ursinniga nedladdning....??
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL