Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_jerry

vassal

Startat av jerry, 1 september 2017 kl. 15:07:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Maglica

Vad är en VDMX-fil? Vassal använder väl vmod-filer.
Robert Maglica

jerry

Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

aegneus

" A Module Extension defines optional additional components to a Module.  Each extension is defined in its own file separate from the main Module file.  When playing, an extension is automatically loaded when its file is placed in the proper folder. "

jerry

Jepp det skulle jag läst INNAN jag började mickla med mina begränsade datorkunskaper :evil:
Nu försökte jag ju öppna den där filen med alla möjliga program men icke.
Och det resulterade i att nu när jag skall ladda ner den där vdmx-filen så bara står datorn o tuggar o laddar ner en fil i sekunden o dom går inte att öppna.......

Hur gör man för att ändra program som skall laddas ner.......?
Innan fick jag ju en fråga , men nu bara öser den på ......

Är ju inte sugen på att ominstallera vassal, rädd för o tappa köpta spel........?
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

jeeeesus.... vassal-problemen bara ökar.
Är det någon som lyckats ladda hem "deadly northern light" ? Jag lyckas inte.
Och jag misstänker att allt micklande med att få hem det spelet fick hela mitt vassal-system att balla ur....
Försökte få hem AW II igen eftersom det ramlade ur vassal pga att jag tankade hem en nyare version av vassal eftersom DNL krävde det.

O nu startar inte ens en gång nedladdningen aaaaarrrrrrrgggghhhh
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

Min vassal-era verkar gå in i en mörk tid.... gick med i gdw-gruppen på FB o blev förtjust över en nyutgåva av FITE o allt gick bra till jag skulle spara spelet .... då var mitt "memory too low"... omstart av vassal omstart av FITE ändringar av maximum heap o minimum heap i vassal-programmet ...........

Inget hjälper.....
Någon som vet något ? Några tips ?
Var i kontakt med spelbyggaren men han visste bara att det skulle hjälpa med ny nedladdning av VASSAl men det gick icke heller.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Peojon

Själv har jag spelat alldeles för lite via Vassal. Om någon vill spela nått så provar jag gärna. Har kört lite med tal via Hangouts.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Vassal Carl

jag har tid att spela massor men har ganska många att spela med redan men ja en till borde gå. Men vad vill ni spela dårå?

jerry

Ingen som kan förklara hur man tankar ner "deadly northern light"  `??
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Jo .....
jag lyckas inte få ner den
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

Ok, jag har inte försökt. Plinga designern, han är responsiv.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Inte designern av spelet i alla fall han kunde inte hjälpa mig
Men kanske VASSAL designern ?
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

Citat från: defrogoskolianwes skrivet  4 februari 2024 kl. 15:10:05Se till att du packar upp spelet på rätt sätt. Om spelet är i en zip-fil, extrahera filerna och mapparna direkt i den mapp där du vill spara spelet. Du behöver inte skapa en ny zip-mapp för att spara spelet. Dubbelkolla att filerna och mapparna är korrekt placerade. Ibland kan felaktig filstruktur leda till att spelet inte kan laddas korrekt. Se till att inga viktiga spelrelaterade filer saknas. Ibland kan spelet kräva specifika filer för att fungera korrekt. Om det finns några installationsanvisningar med spelet, se till att du följer dem noga. Vissa spel har särskilda steg eller krav för att fungera korrekt.

Skall se om jag fattar detta  :oops:
Så eftersom spelen sparas i vassal- mappen skall jag alltså in där på nåt sätt o extrahera ... ?

Testar nån dag när nerverna är i ordning...... tack
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

pelle

Citat från: jerry skrivet  4 februari 2024 kl. 23:58:19
Citat från: defrogoskolianwes skrivet  4 februari 2024 kl. 15:10:05Se till att du packar upp spelet på rätt sätt. Om spelet är i en zip-fil, extrahera filerna och mapparna direkt i den mapp där du vill spara spelet. Du behöver inte skapa en ny zip-mapp för att spara spelet. Dubbelkolla att filerna och mapparna är korrekt placerade. Ibland kan felaktig filstruktur leda till att spelet inte kan laddas korrekt. Se till att inga viktiga spelrelaterade filer saknas. Ibland kan spelet kräva specifika filer för att fungera korrekt. Om det finns några installationsanvisningar med spelet, se till att du följer dem noga. Vissa spel har särskilda steg eller krav för att fungera korrekt.

Skall se om jag fattar detta  :oops:
Så eftersom spelen sparas i vassal- mappen skall jag alltså in där på nåt sätt o extrahera ... ?

Testar nån dag när nerverna är i ordning...... tack

Tyvärr finns det inget i det svaret som har något alls att göra med hur VASSAL-moduler fungerar vad jag kan se.