Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_jerry

vassal

Startat av jerry, 1 september 2017 kl. 15:07:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Citat från: pelle skrivet  5 februari 2024 kl. 14:39:40
Citat från: jerry skrivet  4 februari 2024 kl. 23:58:19
Citat från: defrogoskolianwes skrivet  4 februari 2024 kl. 15:10:05Se till att du packar upp spelet på rätt sätt. Om spelet är i en zip-fil, extrahera filerna och mapparna direkt i den mapp där du vill spara spelet. Du behöver inte skapa en ny zip-mapp för att spara spelet. Dubbelkolla att filerna och mapparna är korrekt placerade. Ibland kan felaktig filstruktur leda till att spelet inte kan laddas korrekt. Se till att inga viktiga spelrelaterade filer saknas. Ibland kan spelet kräva specifika filer för att fungera korrekt. Om det finns några installationsanvisningar med spelet, se till att du följer dem noga. Vissa spel har särskilda steg eller krav för att fungera korrekt.

Skall se om jag fattar detta  :oops:
Så eftersom spelen sparas i vassal- mappen skall jag alltså in där på nåt sätt o extrahera ... ?

Testar nån dag när nerverna är i ordning...... tack

Tyvärr finns det inget i det svaret som har något alls att göra med hur VASSAL-moduler fungerar vad jag kan se.

Där ser man ......
Då slapp jag ytterligare lite gråa hår
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

Okej, jag provade själv nu. Det är ett udda förfarande med en zip-fil som är uppdelad i två som man ska sätta ihop till en genom att extrahera. Av allt att döma är det något som är trasigt, för när man ska extrahera den färdiga filen får man ett "oväntat fel". Jag tycker det är bra med oväntade fel för om det varit ett väntat fel hade ju de varit dumma i huvet som inte redan åtgärdat det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: Elias Nordling skrivet  5 februari 2024 kl. 15:57:23Okej, jag provade själv nu. Det är ett udda förfarande med en zip-fil som är uppdelad i två som man ska sätta ihop till en genom att extrahera. Av allt att döma är det något som är trasigt, för när man ska extrahera den färdiga filen får man ett "oväntat fel". Jag tycker det är bra med oväntade fel för om det varit ett väntat fel hade ju de varit dumma i huvet som inte redan åtgärdat det.

Tack, visst sjutton är det  trasigt... synd hade lämpat sig ypperligt för solospel på vassal, det är en aning FÖR klumpigt att ha ståendes i lokalen..........
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL