Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2018

Startat av Delirium, 13 november 2017 kl. 19:39:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Patrick_T

 :ultra: :ultra: :ultra: BIL PARKERING  :ultra: :ultra: :ultra:

För bil parkering, se följande länk (väljer "P-hus/tomt" eller "Gata"):
Det finns även en APP.

https://www.parkeringgoteborg.se/hitta-parkering/?searchtext=Olivedalsgatan%2C+G%C3%B6teborg%2C+Sverige&VisitOrRent=Visit&parkingtype=2&vehicletype=1&SubmitSearchParking_ParkingPage_Visit=Visa

Alla parkering direkt runt Galore lokalen är dyra, 15-30sek/timme (röd området i bifogat bild).
Jag stark rekommenderar att parkera runt Slottskogen (kanske vid Botaniska eller Torild Wulffsgatan), och då får man en ärligt promenad genom parken.
Se inkluderat bild: https://www.boardgamegeek.com/image/3882674/trem-pk

Patrick_T

#16
Kan meddela att alla gästrum är upptagna, 100% av Galore deltagare :)
Det blir 7 pers  :up:

Frocken

Angående parkering kan jag tipsa om "Carl Grimbergsgatan, Göteborg, Sverige" om man vill parkera nära, man kör in vid Brunnsgatan och svänger höger vid t-korsningen. Bara dyrt (15SEK/h) fram till 18:00 där.
https://www.parkeringgoteborg.se/hitta-parkering/?searchtext=Carl+Grimbergsgatan%2C+G%C3%B6teborg%2C+Sverige&VisitOrRent=Visit&parkingtype=2&vehicletype=1&SubmitSearchParking_ParkingPage_Visit=Visa


Jag kanske dyker upp, isf vill jag spela något roligt!

aegneus

Mer om parkering - snett tvärs över gatan ligger universitetet, och där står man billigare än på gatorna (däremot enbart personal fram till 17 vardag ). För långtid skall man nog satsa på någonstans i Änggården

Jon

Det börjar närmar sig! Vad ska spelas?

Jag har nu St. Lo (West End Games, Joe Balkoski) uppställt här hemma. Är det någon som hade funnit det intressant med lite franskt bocagebröt med en smula finess? Trevligt system där man flyttar runt resurser (stridsvagnar) till sina infanteribataljoner samtidigt som man försöker pressa dem att agera ännu mer, men till slut säger moralen stopp.

Aktuellt på lördagen om någon nappar!

jerry

Citat från: Jon skrivet 19 december 2017 kl. 20:11:53
Det börjar närmar sig! Vad ska spelas?

Jag har nu St. Lo (West End Games, Joe Balkoski) uppställt här hemma. Är det någon som hade funnit det intressant med lite franskt bocagebröt med en smula finess? Trevligt system där man flyttar runt resurser (stridsvagnar) till sina infanteribataljoner samtidigt som man försöker pressa dem att agera ännu mer, men till slut säger moralen stopp.

Aktuellt på lördagen om någon nappar!

Skitkul spel helt enkelt , en riktig sleeper som många missat.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Granlid

Citat från: tilde72 skrivet 23 november 2017 kl. 12:21:46
Jag kommer, åtminstone en av dagarna  :)

Är du sugen på något 18xx när du kommer?
Funderar på om jag hinner med något mer än Holland '44.
Friendly fire isn't.

tilde72

Citat från: Granlid skrivet 27 december 2017 kl. 15:01:07
Citat från: tilde72 skrivet 23 november 2017 kl. 12:21:46
Jag kommer, åtminstone en av dagarna  :)

Är du sugen på något 18xx när du kommer?
Funderar på om jag hinner med något mer än Holland '44.

Gärna! Kanske 18CZ i så fall?

aegneus

Jag är inte hundra på när på fredag och eller lördag jag dyker upp, men jag skulle väldigt gärna få prova Fog of War. Någon som har det och som kommer ( och vill spela?). Det kanske är en typisk multi filler?

carlsson

Som tidigare har nämnts så kommer vi i år att ha vår ASL-kickoff tillsammans med Galore.

Jag har samma fråga som Pratgranat: Hur ser p-möjligheterna ut i närheten?

Vi ses!
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

Delirium

Tjenare Andreas, kolla posterna ovanför där finns många p-tips. Jag tycker psykologen är bäst, "till höger i rondellen" men först efter 17 på fredag och sedan hela helgen.

Samåkning från Borås?

/Borås-Björn (numera)
1914

carlsson

Citat från: Delirium skrivet  4 januari 2018 kl. 11:51:38
Tjenare Andreas, kolla posterna ovanför där finns många p-tips. Jag tycker psykologen är bäst, "till höger i rondellen" men först efter 17 på fredag och sedan hela helgen.

Samåkning från Borås?

Tack för infon.

Vet inte hur och vilka dagar jag åker ner än, så jag vågar inte lova samåkning i dagsläget. Vi kan snacka om detta när det närmar sig!
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

Mats Eden

Jon, jag spelar gärna St Lo på lördagen!

Vad planeras i övrigt?

Kan tänka mig att ta med Guns of Gettysburg (Bowen Simmons) om någon är intresserad

Spelar gärna FAB Bulge eller Fab Sicily också (och tar med om intresse finns)

Fog of war ser jag inte som en filler, tar en stund och jag ser inte flerspelarspelet i det. Men kanske kan ta med.

Triumph & Tragedy?

Silver Bayonet?

/Mats


tinG

Galore-18

Silver Bayonet (GMT) - start på fredag
La vallée de la mort (ATO) - mer Vietnam
Thunder in the Ozarks (Rev) - vill lära mig igen
Next War: ... (GMT) - vill lära mig mer efter solokörningar
Downtown / Elusive Victory / Bloody April, 1917 (GMT) - upp i det blå
Triumph & Tragedy (GMT) - det var kul!

...och mycket, mycket mer

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mats Eden

Hej Jonas

Har vi ett parti Silver Bayonet då?  :)

/Mats