Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av GMTs Thirty Years War, Europe in Agony 1618-1648.

Startat av Strv102r, 27 mars 2016 kl. 18:49:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Mercy ger sig på fransmännen igen. Han vinner och fransmännen retirerar tillbaka till Frankrike.

Efter en stund utan framstående fältherrar så får motståndaren nu in Lennart Torstensson.

Jag kontrar med att ta bort danskarna för honom.

Torstensson marscherar snabbt från Östersjökusten till centrala Tyskland där det finns regioner att ta kontroll över.

Mercy ger sig på svenskarna för att rensa spanska Nederländerna. Det misslyckas och Mercy faller.

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Horn marscherar vidare norrut in i Oberpfalz.

Mercy marscherar runt Rocroi och besätter Sedan, Compiegne och Corbie.

Svenskarna besätter resten av spanska Nederländerna.

de Werth lämnar Bajern med en kår och marscherar genom Wurtemberg mot Baden.

De kejserliga lämnar Oberpfalz och fullbordar fälttåget i Wurtemberg.

Slut! Oavgjort! Kejsaren har VP för seger, men då spanska Nederländerna är tappat så blir det inte bättre än oavgjort. Tror fortfarande att min motpart är lite för fokuserad på mina arméer snarare än att skapa politisk kontroll över regioner.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.