Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fifth Corps

Startat av nielsen.filip, 6 april 2020 kl. 19:48:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

CiteratinG och Elias, ni verkade inte jättenöjda med Less than 60 Miles eller tolkade jag er fel? Ni vill ju köra på ändå!

Kluven är ordet :-)

CiteraVilka saker har förbättrats?

Förbättrats har att ryssen inte kan utkämpa hela kriget omgång ett bara genom att bränna en till cohesion point på sina enheter, här finns en riktig klocka.

CiteraVilka saker har inte förbättrats?

Jag tror att stridssystemet är mer eller mindre identiskt, vilket leder till ett evigt sluggande med ändlösa tabeller för att få en cohesion hit på varje enhet. Jag minns inte Fifth Corps tillräckligt för att säga om det på samma sätt leder till skyttegravskrig för att reträtt är för svårt och gör att man bara dör tröttare, men jag misstänker det med tanke på att det är SPI. Och att artilleri kommer närmare döden när det gör av med ammo är samma. Det sista har vi försökt husregla bort, men det är svårt, samtidigt som regeln i sig skapar befängda incitament. Du vill göra konterbatteri, men bara på enheter som har skjutit upp sin ammunition.

Ändrat, men osäkert om det är bättre eller sämre är ordersystemet. Det är coolt, men man har så löjligt få command points och straffet för att byta formation känns ofta drakoniskt. Och bidrar till att spelet blir statiskt när trupperna möts.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

>Jag kan köra Nato igen, det är visserligen mer demoraliserande, men mindre tidskrävande.

Eller kanske pakten förresten för att se om du kan göra det bättre.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nielsen.filip

Tack för genomgången. Vi ser vad jag tycker om föregångaren efter lite mer speltid.