Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VII • 13 - 15 mars 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 oktober 2019 kl. 10:46:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

B_J_S

Citat från: Elias Nordling skrivet 15 januari 2020 kl. 12:01:26
Jag tar med lite spel för försäljning. Om det är något särskilt spel ni vill att jag ska ta med för försäljning, så hojta till nu :-)
Vilka spel säljer du nu?
//Jonas

Elias Nordling

CiteraVilka spel säljer du nu?

Postade i fel tråd, menade till Galore, men de som är på min senaste säljlista gäller fortfarande.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Highlander

Hej,

Jag måste avboka mig - krockar med jobbet tyvärr!

Med vänlig hälsning
Jörgen Andersson

Kristian

Hej,
Jag vill anmäla mitt deltagande.
Kristian Liff
Delar rum med Ulf.

Mvh


Rydfalk

Ta alla avbokningar och bokningar via mail eller PM!
Om det bara står här kan de mycket väl försvinna i flödet, särskilt som vi nu kan räkna med än mer diskussioner.
Jörgen och Kristian har jag sett nu och jag förutsätter att det är Ulf Bergqvist - som nog är vår enda Ulf...? - som åsyftas ;)

/Mikael

"Hoppas det regnar i sommar!"

Engelbrekt

Citat från: Delirium skrivet 10 januari 2020 kl. 08:41:22
Jag tycker det är ett strålande projekt och en briljant idé! Jag hade gärna hängt med om det inte hade varit så att jag ganska precis samtidigt kommit fram till att jag ville göra samma sak men med ett annat spel som "diskuterats" halvnyligen, nämligen

1914: Twilight in the East!!

Det är ett strålande lagspel och striden om Galicien på 12 turns tror jag är genomförbar med lag om 2-3 per sida där arméerna går bra att dela upp så alla spelare får smaka på att anfalla och försvara. Det är i grunden inte ett särskilt svårt spel och jag anser mig vara stabilt regelkunnig.

Jag tror att Galore Friendly Fire klarar två stora blipprojekt samtidigt? Jag tycker också personligen att det vore kul om vi kunde få evenemangen att bli mer krigsspeliga.

Edit: justerat namn på konvent.  :oops:

Är gärna med på 1914.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Delirium

1914

Andreas Lundin

Skulle gärna vara med på 1014tite oxå, men kanske inte hela helgen... Är tanken en armé/spelare eller nåt sånt?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Kristian

Jag är också intresserad av att va med på tite. Om vi blir tillräckligt många är kanske kampanjen bättre än
Galicien. Framför allt skulle det vara kul att testa med hidden regler.

Andreas Lundin

Blev ett kul skrivfel på mobilen när jag råkade skriva "1014tite", istället för 1914... Nu BLEV jag sugen på ett 1014-spel i öst istället! Vad hände det året tro?

Enligt wikipedia: Basileios II tillfogar den bulgariska armén ett svidande nederlag i slaget vid Kleidion. Hans påföljande brutala behandling av 14 000 krigsfångar sägs ha lett till att den bulgariske tsaren Samuil ska ha dött av chock och Basileios II ska ha fått öknamnet Voulgaroktonos (Bulgardråparen).

Finns det ett kul spel på det temat tro? ;)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Fredrik H

Citat från: Andreas Lundin skrivet 21 januari 2020 kl. 22:00:57
Blev ett kul skrivfel på mobilen när jag råkade skriva "1014tite", istället för 1914... Nu BLEV jag sugen på ett 1014-spel i öst istället! Vad hände det året tro?

Enligt wikipedia: Basileios II tillfogar den bulgariska armén ett svidande nederlag i slaget vid Kleidion. Hans påföljande brutala behandling av 14 000 krigsfångar sägs ha lett till att den bulgariske tsaren Samuil ska ha dött av chock och Basileios II ska ha fått öknamnet Voulgaroktonos (Bulgardråparen).

Finns det ett kul spel på det temat tro? ;)

Om du gör det så lovar jag att köpa det! Käll-läget ger nog öppningar för en viss konstnärlig frihet... Men med det nysläppta Nevsky-spelet kanske systemet redan är på plats. Jag skulle nog gärna se någon prova Nevsky på FFDL (för att inte glida för långt från tråden).

Delirium

Andreas och Kristian: kul att ni också vill vara med! Min tanke med projektet har väl varit att följa Jonas exempel och ha "bootcamp" för tite, de som varit intresserade och nu vill ta språnget och ägna en helg åt att lära sig mer/testa. Exakt vad det blir tror jag får avgöras av hur många som faktiskt kommer och deras grad av expertis.
1914

Wes

Jag tänkte ta med mig en sabel för disciplinering för de som inte klarar regelprovet kl 16:00 på fredagen.

Jag funderar också på en revolver ifall vi täcker norr också och någon måste leda ryska 2a armén.

ligger jag på fel nivå?