Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_thermopylai

Stellar Horizons (Compass)

Startat av thermopylai, 6 november 2019 kl. 15:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thermopylai

https://www.kickstarter.com/projects/compassgames/stellar-horizons

Nytt sexigt utforska solsystemet-spel i spåren på de högst spelvärda High Frontier och SpaceCorp. Undrar om marknaden blir mättad nu?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Okej, det såg faktiskt snyggt ut men måste nog hålla mig.  :oops:
1914

thermopylai

#2
Ja, ni ser. Marknaden (Delirium) mättad efter 2 spel. Liksom Nato vs WP i Tyskland på 80-talet 10 spel, Bulge 100 spel och Gettysburg 1000 spel. ;)
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Haha, bra poäng. För min del är det snarare Kickstartermarknaden än själva temat, men det ser jäkligt fint ut. Hur mycket har du kollat på regler och annat?
1914

Fredrik H

Men var ni tvungna..?  :D Jag som inte ens gillar rymdspel tilltalas ju av det där - fast jag mer och mer vill låta bli Kickstarter.

thermopylai

Citat från: Delirium skrivet  7 november 2019 kl. 23:02:10
Hur mycket har du kollat på regler och annat?

Ingenting. Inga garantier från mig. Det enda jag tyckte var sexigt var temat och att designern var rocket scientist.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

nielsen.filip

Citat från: thermopylai skrivet  8 november 2019 kl. 07:17:31
Citat från: Delirium skrivet  7 november 2019 kl. 23:02:10
Hur mycket har du kollat på regler och annat?

Ingenting. Inga garantier från mig. Det enda jag tyckte var sexigt var temat och att designern var rocket scientist.

Rocket scientist... och nu sitter jag här hemma med alla phil eklund-spel.  :)

thermopylai

"Its author, Andrew Rader, is an aerospace engineer with a PHD in human spaceflight from MIT. He is currently with SpaceX."
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

thermopylai

Phil Eklund är ju också aerospace engineer och rocket scientist.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Citat från: Fredrik H skrivet  8 november 2019 kl. 00:11:04Men var ni tvungna..?  :D Jag som inte ens gillar rymdspel tilltalas ju av det där - fast jag mer och mer vill låta bli Kickstarter.

Generellt har jag inga dåliga upplevelser från kickstarter förutom förseningar (War Room till FF någon?) men det är sådant som kan drabba vilken vanlig preorder som helst (inbillar jag mig). Det kan väl antagligen vara lite dålig inblick i vissa projekt och oseriösa upphovsmän här och där.

Det här faller någonstans mittemellan. Lite kul ethos-aspekt att Andrew Rader faktiskt är vad han nu är, det i sig behöver ju inte göra ett kul spel, så klart. Å andra sidan tänker man att det nog är ganska realistiskt (Phil Eklundsyndromet?). Compass har inte jättebra rykte överlag (som vi konstaterat annorstädes, development är inte deras starka sida) men komponenterna ser ju onekligen bra ut... Hmmm.
1914

thermopylai

Jag förstår tvekan. Jag är heller ingen fan av att committa eller låsa upp pengar i kickstarters, med otydliga leveransgarantier. Jag har inte pledgat Stellar Horizons, tyckte bara det såg coolt ut. Europa Universalis var ett undantag. Det såg för coolt ut.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Andreas Lundin

Skiten väger 12 pund!  :| Vad blir frakten på det?
:mrgreen:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

35 dollar till Sverige när man börjar fylla i, ganska lätt att ta reda på. ;)

Fortsatte inte. Än. Här står det att det ska gå till retail också så jag avvaktar med KS.
1914

aegneus

För mig ligger det för nära High Frontier och rymdintresset till trots så har jag inte lust att jämföra dem. (Jämför SpaceCorp som presenterar en helt annan vy på samma domän. )  Hade inte HF funnits så....

thermopylai

Jag har High Frontier också, men det faktum att man har ett spel, behöver ju inte hindra att man har fler på samma ämne. Jag har t.ex. åtminstone 5 WW2 ETO och 5 WW2 PTO  :roll:

Alla brukar ju ha lite olika vinkling och fokus.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."