Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Virtual Friendly Fire: krigspelare i karantän 2020 - 20xx

Startat av tinG, 16 mars 2020 kl. 21:18:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

I dessa mörka tider behöver vi en tråd som för oss närmare varandra!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

ErikLj

Inte i karantän med beordrad att jobba hemifrån i största möjliga mån och många kvällsaktiviteter stängda. Vassal någon?

/Erik

Wes

Jag tänkte försöka arbeta hemifrån denna vecka men har samtidigt för mycket annat jag måste fixa privat först. Men jag har redan tänkt tanken för nästa vecka och tiden framöver. Bland annat undrar jag om Fredrik H är intresserad av att lära mig och min son "the lamps are going out"?

Fredrik H

Citat från: Wes skrivet 16 mars 2020 kl. 22:00:51
Jag tänkte försöka arbeta hemifrån denna vecka men har samtidigt för mycket annat jag måste fixa privat först. Men jag har redan tänkt tanken för nästa vecka och tiden framöver. Bland annat undrar jag om Fredrik H är intresserad av att lära mig och min son "the lamps are going out"?

Vassal har jag aldrig blivit kompis med, men om det går att styra upp IRL så gärna. Eller var det sånt vi skulle undvika?  :insecure:

Delirium

Det vore väl trevligt bara om vi kunde vara lite mer än vanligt generösa med info om vad vi pysslar med. Själv har jag precis börjat sätta upp Cherbourg-scenariot hemma från Goss Atlantic Wall. :)

Mitt eget exemplar av Jaws of Victory har också anlänt. Ser verkligen fint ut.  :ultra:

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

MrInlumino

Igår kväll nötte jag lite tärning i The Hunters och till min förvåning så levererade tärningarna otypiskt bra så min kampanj pågick i nästan två år innan min u-båt sänktes av sjunkbomber från ett ettrigt eskortfartyg.

Annars är planen att duka upp Stalingrad '42 nu till helgen och göra ett försök solo nu när jag fortfarande kommer ihåg reglerna hyggligt efter lördagens spelande.

Skulle någon vilja spela något över Vassal så kommer jag vara tillgänglig för det efter helgen.

Mvh Anders
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.

Frocken

Själv pysslar jag med Roads to Gettysburg (GCACW) över Vassal med en wannabe-blippare. AIO på ingång från Agorajeux, oklart när det kommer igenom alla gränser dock..

Tittar längtansfullt på Jaws of Victory också men då jag kan jobba hemifrån och världsläget inte gör att man har mindre att göra direkt så kommer det dröja innan jag får tid till det.

Delirium

Nu kom besked att en del av oss lärare ska jobba på distans. Kan vara ett plus.   8)

aegneus

Jag skall spela Twilight Struggle med min far via appen , vi tänkte köra en turn per kväll och vara uppkopplade per telefon samtidigt. Nästan som IRL  :)

Hade precis virtuellt fika med kolleger som också jobbade hemma. Alla verkar ha sin hobby (instrument, spel mm) inom armslängds avstånd från jobbplatsen...

Elias Nordling

Armlängds avstånd? Det är bara några millimeter mellan Word-ikonen och Vassal-ikonen!  :mrgreen:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nielsen.filip

Nu blev frugan hemskickad (får inte arbeta) i 6 veckor med stor del av lönen intakt. Jag vet vad jag skulle göra om det hände mig.  :ultra:

Delirium

nielsen.filip

Nu fick jag besked. Skall jobba 60% av ordinarie tid med 94% av lönen som det ser ut nu. Start nästa vecka. Karantän, here I come!

Det kommer bli ett helvete i framtiden när någon (jag) skall betala för detta. Men tills dess  :up:

aegneus

Aaarggghhh! Jag tyckte jag hade det bra med full möjlighet att jobba hemma. Nu inser jag att det flyter runt bättre lotter därute...  :)

thermopylai

Pbem:

Nån som är intresserad av Paths of Glory, Pursuit of Glory, Barbarossa to Berlin, Shifting Sands över e-post? Jag brukar köra Cyberboard för karta och blippflyttande och ACTS för card management och tärningsslag.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."