Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire VIII: Spel?

Startat av Lars M Wistedt, 19 augusti 2020 kl. 13:20:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Johnson

Jag har inte Liberty or death eller Falling sky så kan inte ta med.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Joakim Petersson

Citat från: Björn von Knorring skrivet 16 september 2020 kl. 02:13:00
Jag har fått mitt Versailles 1919 så jag kommer att ta med det.

Jag testar gärna det!  :)

Björn von Knorring

Citat från: Joakim Petersson skrivet 19 september 2020 kl. 09:50:41
Citat från: Björn von Knorring skrivet 16 september 2020 kl. 02:13:00
Jag har fått mitt Versailles 1919 så jag kommer att ta med det.

Jag testar gärna det!  :)

Sätt gärna upp dig på google-dokumentet så det inte blir frågetecken om vilka som ska spela.

Lars M Wistedt

Tar med Atlantic Wall (GOSS) då det finns flera mindre scenarion där. Lucky Forward hade varit intressant men det saknas ju små scenarion så det faller tyvärr bort.

Tar även med ngt La Bataille, typ Orthez, som är lätt att ställa upp och spela på flera, om det finns intresserade? Kanske Moskva?
Tänkte även ta med TSWW Barbarossa och sätta upp något scenario som "teaser" så intresserade kan se och klämma lite!




Citat från: rensarn skrivet 28 augusti 2020 kl. 14:04:36
Tjaba!

GOSS är mitt primära intresse,
men kan även tänka mig: OaO.
(behöver repetera det - har inte
kört det sedan provspelet)!

tinG

#49
Hallojsan!
Under lördagen kommer Fredrik H, Ulf B och jag att sätta upp och spela Jaws of Victory (NES).

Således utlovas blötsnö, rullande artilleri, vidsträckta stridsvagnsslag, lömsk partisankrigsföring och leriga vägar med tillhörande underhållsproblem !

Här finns förstås plats för fler intressenter. Vissa förkunskaper är önskvärt, men har man spelat "The Killing Ground/Overlord" har man så att säga halva inne. Annars är systemet hyffsat straight forward så med ett eller annat monsterkrigsspel i ryggen kommer man snabbt in. "Levande Regler" finns att hämta HÄR.

CiteraHISTORICAL NOTES
By mid-January, 1944, the 11th and 42nd Korps commanders (Stemmermann and Lieb) were well aware of the danger to their two Korps—
lodged up against the Dnepr River in the "Korsun Salient". Only a fool could not see it. Their requests to withdraw to more defensible lines had been denied by the "higher authority". There would be nothing to do but to prepare and wait for the inevitable Soviet blow. That blow came on January 25th and 26th in the form of a coordinated, two-pronged offensive by the 1st and 2nd Ukrainian Fronts. The struggle for survival was on.



Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Gamaliel

Jag kommer ta med mig Imperial Struggle och utmanar alla och envar som vill testa detta supercoola spel.

Björn von Knorring

Citat från: Gamaliel skrivet 23 september 2020 kl. 16:58:54
Jag kommer ta med mig Imperial Struggle och utmanar alla och envar som vill testa detta supercoola spel.

Jag är intresserad i mån av tid

Frocken

Hej, jag blir nog bara mer och mer oförberedd till de här konventen ju äldre jag blir..

Iaf så kommer mitt sociala projekt "Magnus" och jag lira lite GCACW och ta resten på uppstuds. Blir det något GOSS uppsatt frampå lördagen kommer jag iaf titta förbi och diskutera skönheten i stacking-reglerna etc.
:ultra:

Gamaliel

Citat från: Björn von Knorring skrivet 23 september 2020 kl. 18:00:12
Citat från: Gamaliel skrivet 23 september 2020 kl. 16:58:54
Jag kommer ta med mig Imperial Struggle och utmanar alla och envar som vill testa detta supercoola spel.

Jag är intresserad i mån av tid

Perfekt. Förhoppningsvis kan vi få till ett parti.

Grundström

Citat från: Gamaliel skrivet 23 september 2020 kl. 16:58:54
Jag kommer ta med mig Imperial Struggle och utmanar alla och envar som vill testa detta supercoola spel.
Jag har väldigt lite bokat, så jag testar gärna.
Per angusta ad angusta.

Mats Eden

Mitt danskort är öppet då min danspartner Elias lämnat WO...

Ser fram emot att helgen  :D

Uppsittning, marschfärdiga. FO-stridsgrupp Malmö rör sig norrut.

/Mats