Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire IX • 8 - 10 oktober 2021 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 maj 2021 kl. 12:56:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.


Andreas Johnson

Nu börjar jag bli lite fundersam, kommer vi ha ett Periclesspel tillgängligt imorgon förmiddag?  :insecure:
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Elias Nordling

Stalingrad 43. Vi har redan förlorat ett parti efter en misslyckad offensiv, men nu när vi bytt sidor ska det väl gå bättre för tysken  :mrgreen:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Gävleavdelningens framryckning mot Rimforsa börjar strax. I anfallsmålet kring 21:00

Erik

Wes

Citat från: Andreas Johnson skrivet  7 oktober 2021 kl. 14:54:07
Nu börjar jag bli lite fundersam, kommer vi ha ett Periclesspel tillgängligt imorgon förmiddag?  :insecure:

Jag kommer imorgon till lunch typ, eventuellt lite tidigare.

/Anders

Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Wes

Har någon glömt en ryggsäck?

Svara snabbt om ni vill att den ska med Björn till Sthlm.

bergqvist

Trevlig konvent :)

Men en efterdyning är att både jag och Frocken är magsjuka, det var ingen vacker syn i slutdestinationen Landvetter. Hoppas ingen mera är drabbad..

tinG

Citat från: bergqvist skrivet 10 oktober 2021 kl. 19:33:21
Trevlig konvent :)

Men en efterdyning är att både jag och Frocken är magsjuka, det var ingen vacker syn i slutdestinationen Landvetter. Hoppas ingen mera är drabbad..

Hualigen! BAR-sjuka? :cry: 
Krya på er!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Wes


rensarn

Tjaba!

Ville bara uttrycka tacksamhet till er alla
för dessa trevliga dagar med god stämning,
god mat och mycket spelande. Ska nog hitta
mig en annan stad till nästa gång att slå
sönder nu när Stalingrad är söndermanglat.
Rensarn

Maglica

3 nya bra spel och ett lite större ASL-scenario spelade. Mycket nöjd. Stort tack till organisatören och mina med/motspelare.
Robert Maglica

Andreas Johnson

Har precis tömt magsäcken ordentligt på toaletten.  :cry:
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Rydfalk

#253
Ajaj!

Krya på er eller vad man nu säger om det är matförgiftning :(

Vet att Villiam är magsjuk och att det har gått nån maginfluensa på bland annat en del skolor här i Linköping också.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Fredrik H

#254
Hemma igen efter en, som vanligt, väldigt trevlig helg. Jag noterade att det var mer kickstarter/duplo/euro-tema än brukligt, men det spelades allt möjligt. Jag gillade att vara där två hela dagar, det gjorde spelandet mer avkopplat. Jag hoppas att det blir min modus operandi framöver; torsdag kväll till söndag. Vi får se. Jag tog några bilder.



Stellar Horizons spelades i flera omgångar, jag tror alla deltagare gillade spelet. På bilden kan ni iakttaga de frejdiga ungdomar jag spelade med på fredagen. Som rakt utav en händelse hann vi inte med alla 150+ turns, men vi hittade spår av liv på flera planeter (vilket är mer än man hittade i mitt huvud efter midnatt, personnumret börjar ta ut sin rätt märkte jag).



Under pågående spel kom Björn förbi och lanserade ett nytt krigsspelsmode; istället för ingenjörernas pennor i bröstfickan har vi här the casual pincett i skjortan!



På nedervåningen spelades det BAR till och från hela konventet. Här kunde envar inhämta information om varför vår hobby inte är en mainstreamhobby; jag tror på riktigt att minst hälften av alla ryssar i partiet inte flyttade sig överhuvud taget. Jag kan ha fel. Å andra sidan så sprang både Ulf och Fredrik regelbundet därifrån och beklagade sig över olika skeenden och de får därför dela på nomineringen till konventets Ratatosk.



Öl, gott sällskap och Brotherhood and Unity. När jag jag gick förbi sa Anders att jag skulle kunna göra något smartare, men jag gör det här istället. Respekt.



Jag vet, ett fyrfaldigt bu för fotografen. Men jag vill ändå lägga fram bildbevis A, det ni ser på bilden är hur fem fullvuxna karlar ägnar konventet till att lajva brittiska överklasstanter som spelar tennis, skvallrar och bygger ut trädgården! Om spelet fanns i tryck skulle jag köpa det, jag vill också bjuda Lady Whatshername på te!



Rydfalk och Roger anordnade frågesport, första gången det har hänt tror jag. Segraren (Paco), fick med sig Stargard Solstice av Three Crown games. Vi är tydligen sponsrade nämligen. Som lärarkollega till Mikael vill jag uttrycka min beundran för hans sätta dit-fråga som byggde på stavningen av Normandie/Normandy.



Heldagsspel med Jonas och Filip. Min lördag ägnades åt GCACW, Hood skulle ta tillbaka Nashville 1864. Denna geniala ingivelse förkroppsligades av mig och Filip (det är därför Jonas ser så glad ut). Hood fick verkligen vara sig själv, inte minst framför Franklin där han genomförde en serie blodiga anfall som alla misslyckades. Sedan kom Forrest och visade vem som faktiskt hade både armar och ben i behåll, han lyckades ta staden. Som tur är hade Hood redan fått doppa sin armstump i fiendens blod tidigare i spelet, ivrigt påhejad av scoutföreningen Ungdomar för en bättre Konfederation (äntligen ett krig jag kunde rollspela mig igenom).

Spelet blev verkligen intressant och jag hoppas att Jonas spelar vidare för att se vad som händer (han sparade allt på Vassal).  Kul att ge serien en genomkörare, jag har suttit på staketet gällande detta(vilket betyder att jag bara äger tre spel i serien), men jag hade kul hela dagen.



Söndagens avslutning för mig blev ett trevligt och roligt rymdspel (Ascending empires?). Inte ett spel jag normalt skulle titta på, men Elias gick på som en bilförsäljare och vevade in mig. Det visade sig att han hade helt rätt, spelet var både snabbt och roligt. Det skulle jag också köpa om det fanns i tryck.

Jag vet att det spelades massor med annat (Stalingrad, 1817, WiF, COIN och Pericles/perkele bland andra), men jag hade fullt upp med att ha kul för att göra det hela rättvisa i bild. Tack för en riktigt trevlig helg, skönt att vi är igång igen efter allt elände!