Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2021 • v.44 • 3 - 7 november

Startat av Rydfalk, 16 maj 2021 kl. 21:56:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wes

Citat från: BjornH skrivet  5 november 2021 kl. 07:58:18
:up: Kommer du Anders?

Jag kommer förbi, vet inte när dock. Är ni redan där?
Ska jag dra in idag redan?

Hur gör du Klas?

Rydfalk

Höst LinCon vart bra även om det var lite halvfyllt. Statistiken från auktionen visar väl detta lite då det i runda slängar var ungefär halva antalet utrop och halva antalet deltagare. Det gav en del låga priser... större chans att ingen annan bjuder över 20 kronor.

Krigsspelsrummet hade folk mest hela tiden även om det var en del icke-konfliktspel som också kom upp på borden. Vi återkommer med full styrka om ett halvår igen, men innan dess Friendly Fire!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Vidarrr

Det var roligt att vi faktiskt fick till ett parti Advanced Civilization också! Tack för att vi fick hänga i rummet trots att "alla vill ha fred i det här spelet"  ;)

BjornH

Trevligt LinCon i år trots allt! Lokalerna var ganska bra tyckte jag, trevligt att vara inne i stan för omväxlings skull. Dock fanns väldigt få rum för fritt spel så de rum som var upplåsta var ganska fulla.

Vi hann med War of Wispers (Kul spel lite i stil med Imperial, där det var massa krigande nationer, men man vet inte vilken spelare som vill att vilken nation ska vinna/förlora) följt av Industrialization of Sweden (Mycket trevligt spel med auktioner och resurshantering som jag gärna kör igen, print and play, designat av Love och Nicklas Brandefelt som varit här på krigspel.se förut iaf) på onsdag kväll.

På torsdagen blev det först War Room, Europa scenariot, följt av Space Empires 4x 2 mot 2.  Båda var trunkerade partier men väldigt kul ändå.

På fredagen var det först 2 partier Quartermaster General följt av Advanced Civilization efter lunchburgaren. Också trunkerat parti, men det kändes som vi hann spela klart. Trevlig återbekantskap, spelade det senast på 90-talet.

På lördagen körde vi Blitz! A World in Conflict hela dagen och hann fram till mid 43. Händelserikt och balanserat parti där det hade kunnat sluta hur som helst tror jag.

Söndagen var lite rumphuggen, de ville stänga allt redan kl. 12. Så vi gick tillbaka till hotellet och körde ett parti Race for the Galaxy som vi precis inhandlat begagnat på Playoteket för att vi såklart inte hade med oss några korta spel.




Delirium

Låter som bra dagar! Synd på få rum bara...
1914