Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Fredrik H

The Doomsday Project: Episode 1 - The Battle for Germany

Startat av Fredrik H, 21 maj 2021 kl. 22:48:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: Fredrik H skrivet 23 februari 2022 kl. 12:02:10
Citat från: tinG skrivet 23 februari 2022 kl. 10:44:41
Citat från: Fredrik H skrivet 21 maj 2021 kl. 22:48:26
Och nu blir det reklam. Adam Starkweather har haft det här projektet puttrande sedan Sundsvall brann. Spelet handlar om vad som skulle ha hänt om Warszawapakten anfallit västerut 1985 och det ges ut av Compass games (Jonas får akta sig  :P).

Det tog ett tag med nu ligger mitt första Compass-spel på bordet.  :D

:o

En intressant motvilja från mannen som kan hantera DG och hålla 23 olika GOSS-tolkningar i huvudet samtidigt. Jag hoppas att du tycker det är kul, det är annorlunda på många sätt.

Gillar't
Men regelboken är sådär... Märkligt beslut att inte skapa adekvata playeraid-blad. Värsta som finns att bläddra i regelboken efter Random Event-tabeller, och kolla efter diverse modifikationer till tärningsslag i paragraftexter. Klart underkänt för Compass på den punkten. GOSS har väl ca 18 sidor playeraid-blad.
Å kartritandet borde gjorts bättre. Det är okej, men knappast mycket mer än okej, att titta på.

Detta borde också spelas i lag på Rimforsa
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Fredrik H

Jag konstaterade också att det borde göras flera sidor med tabeller, jag fattar inte att sådant får passera. När det gäller reglerna känner jag att Compass är ojämna, en del är utmärkta och andra väsentligt mindre tydliga. Det kanske beror på individuella designers/developers snarare än ett organiserat system. GMT känns stadigast på den punkten, även om dom också faller igenom ibland.

Det som jag spelmässigt tycker var knepigast var att NATO fullkomligt dominerade luften inom ett par dagar. Vi får se om du får samma utfall.

Det vore onekligen en idé för FF, spelet är ganska omfattande och tar sin tid så fler spelare skulle nog underlätta.

jerry

Citat från: tinG skrivet 23 februari 2022 kl. 16:03:21
Citat från: Fredrik H skrivet 23 februari 2022 kl. 12:02:10
Citat från: tinG skrivet 23 februari 2022 kl. 10:44:41
Citat från: Fredrik H skrivet 21 maj 2021 kl. 22:48:26
Och nu blir det reklam. Adam Starkweather har haft det här projektet puttrande sedan Sundsvall brann. Spelet handlar om vad som skulle ha hänt om Warszawapakten anfallit västerut 1985 och det ges ut av Compass games (Jonas får akta sig  :P).

Det tog ett tag med nu ligger mitt första Compass-spel på bordet.  :D

:o

En intressant motvilja från mannen som kan hantera DG och hålla 23 olika GOSS-tolkningar i huvudet samtidigt. Jag hoppas att du tycker det är kul, det är annorlunda på många sätt.

Gillar't
Men regelboken är sådär... Märkligt beslut att inte skapa adekvata playeraid-blad. Värsta som finns att bläddra i regelboken efter Random Event-tabeller, och kolla efter diverse modifikationer till tärningsslag i paragraftexter. Klart underkänt för Compass på den punkten. GOSS har väl ca 18 sidor playeraid-blad.
Å kartritandet borde gjorts bättre. Det är okej, men knappast mycket mer än okej, att titta på.

Detta borde också spelas i lag på Rimforsa

Amen
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

Citat från: Fredrik H skrivet 23 februari 2022 kl. 16:15:16
Jag konstaterade också att det borde göras flera sidor med tabeller, jag fattar inte att sådant får passera. När det gäller reglerna känner jag att Compass är ojämna, en del är utmärkta och andra väsentligt mindre tydliga. Det kanske beror på individuella designers/developers snarare än ett organiserat system. GMT känns stadigast på den punkten, även om dom också faller igenom ibland.

Det som jag spelmässigt tycker var knepigast var att NATO fullkomligt dominerade luften inom ett par dagar. Vi får se om du får samma utfall.

Det vore onekligen en idé för FF, spelet är ganska omfattande och tar sin tid så fler spelare skulle nog underlätta.

Amen II
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Micke G

#34
Ett problem jag har märkt med Compass, speciellt med deras CSS-serier, är att regelboken ofta är cut'n paste. Vissa regler/hänvisningar finns med som inte existerar i spelet. Det var lika när jag speltestade A Test of Faith, uppföljaren till detta spel, det blir knepig struktur i reglerna.

jerry

Citat från: Micke G skrivet 25 februari 2022 kl. 17:40:10
Ett problem jag har märkt med Compass, speciellt med deras CSS-serier, är att regelboken ofta är cut'n paste. Vissa regler/hänvisar finns med som inte existerar i spelet. Det var lika när jag speltestade A Test of Faith, uppföljaren till detta spel, det blir knepig struktur i reglerna.

Intressant, ja så kändes det sannerligen....
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

tinG

Jag har hamnat här igen...

avatar_Fredrik H

Kan du förklara varför det bara finns 5-6 marker för Primary/Secondary Terrain? Jag tänker att den som vill försvara sig, NATO, skulle vilja ta skydd av terrängen, men utan Deployment är ju alla enheter i Clear.

Undrar om jag missat något. Hur tänkte du när du spelade?

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Fredrik H

Citat från: tinG skrivet 15 februari 2023 kl. 16:00:02Jag har hamnat här igen...

avatar_Fredrik H

Kan du förklara varför det bara finns 5-6 marker för Primary/Secondary Terrain? Jag tänker att den som vill försvara sig, NATO, skulle vilja ta skydd av terrängen, men utan Deployment är ju alla enheter i Clear.

Undrar om jag missat något. Hur tänkte du när du spelade?



Jag vill minnas att jag vred lite på brickorna för att markera terräng. Jag har nog också kört med mina mini-T6:or för att påvisa statusen. Jag fattar inte heller hur dom tänkte här. Jag gick ändå och köpte Test of faith, det ska bli kul med araber mot israeler.

tinG

#38
Har precis förstört 20:e Gardesarmén inne på Berlins gator och förstår verkligen att spelet skulle ha behövt fler In Terrain brickor  :shock:Du kan inte se bilagor på denna tavla.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Ett speciellt spelsystem där den brittiska Berlinbrigadens stack blir hög som en skyskrapa.

Följande markörer behövs för att visa enhetens nuvarande status:
  • -2 Primary Equipment
  • ½ Secondary Equipment
  • -2 Size
  • In Primary Terrain
  • Entrenched
  • Out of Contact
:o
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Jag är SÅ inte på det här systemet! Läste Joel Toppens tappra försök med Test of Faith också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: tinG skrivet 16 februari 2023 kl. 11:16:01Ett speciellt spelsystem där den brittiska Berlinbrigadens stack blir hög som en skyskrapa.

Följande markörer behövs för att visa enhetens nuvarande status:
  • -2 Primary Equipment
  • ½ Secondary Equipment
  • -2 Size
  • In Primary Terrain
  • Entrenched
  • Out of Contact
:o
detaljrikedomen närmar sig gruppnivå på striderna.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

nielsen.filip

Jag köpte och testade Test of Faith. Skavde mothårs. Satte upp och spelade mitt gamla Crisis: Sinai 1973 istället! Om nån vill köpa Test of Faith efter den här reklaminsatsen så är mitt till salu med gratis frakt till rimforsa.

Fredrik H

Haha, det blir nog en replay på det här efter dysterkvistarnas parad. Vi får se när orken infinner sig.

tinG

Citat från: Fredrik H skrivet 16 februari 2023 kl. 21:20:36Haha, det blir nog en replay på det här efter dysterkvistarnas parad. Vi får se när orken infinner sig.

 :D

avatar_Elias Nordling Det är iaf bättre än SCS-spelet Iron Curtain 🙂
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte