Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 21-23 januari 2022

Startat av Delirium, 1 december 2021 kl. 08:54:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Maglica

Ser verkligen fram mot detta. Satan vad det kliar i tärningshanden.  :lol:
Robert Maglica

Granlid

Citat från: Maglica skrivet 13 januari 2022 kl. 18:08:55
Ser verkligen fram mot detta. Satan vad det kliar i tärningshanden.  :lol:
Aha! Symptom!!! :P
Har man Symptom ska man stanna hemma.
Friendly fire isn't.

Delirium

Skolstarten har uppenbarligen varit problematisk, många barn med positiva test. Så även ett av våra på hemantigentest och kan inte ta pcr-test förrän på torsdag med de här köerna. Så familjen i karantän och ser ju väldigt svårt ut för mig att närvara fysiskt på Galore. :(
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

tinG

Citat från: Delirium skrivet 17 januari 2022 kl. 11:25:50
Skolstarten har uppenbarligen varit problematisk, många barn med positiva test. Så även ett av våra på hemantigentest och kan inte ta pcr-test förrän på torsdag med de här köerna. Så familjen i karantän och ser ju väldigt svårt ut för mig att närvara fysiskt på Galore. :(

Inte så oväntat. Även jag har två kids med pos. antigentest. Lyckligtvis har jag inte träffat döttrarna på en dryg vecka och kommer inte heller att göra det den här veckan. Går in in pre-Galore-isolering.

Jonas

ps. Krya på er i Borås
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Risken för false positives i antigen-testerna är minimal, och risken är nog stor att du är sjuk innan veckan är slut. Blir du inte sjukare än jag är det inget att oroa sig för, mer än att du missar Galore då.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Jo, i perspektiv är det ju lika bra att ha det gjort antagligen.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

tinG

Okej boys

Är det nu dags att blåsa av IRL versionen av Galore 2022?

Av min lilla poll I tråden bredvid verkar det inte som så värst många som tänker dyka upp på plats. Det finne ett gäng som skall spela Here I Stand! men där ser det ut som att manfallet har börjat. Kommer partiet igång? Kan jag få någon form av handuppräckning här? Vilka tänker verkligen vara på plats?

Det finns röster som önskar en samling online på discord-servern. Går det att kombinera?

Jag är fortsatt frisk och kry och kan spela varsomhelst

Discord servern finns här: https://discord.gg/wY44sGQj
-- Napoleon Bonaparte

ErikLj

Jag hade inte tänkt åka oavsett men har en del tid över i helgen för distansspel. Deltar gärna på någon form av virtuellt Galore. Kommer inte ha tid hela helgen för spel men en del tid går att avsätta.

Granlid

Även min närvaro äg nu hotad pga yttre krav, där jag behöver hålla mig Hemma.
Men jag kan tänka mig att delta online, även om det förtar mycket av upplevelsen.

Jag kontaktar HIS-gruppen irl också.
Friendly fire isn't.

Klas Malmström

Citat från: tinG skrivet 17 januari 2022 kl. 15:44:21Kan jag få någon form av handuppräckning här? Vilka tänker verkligen vara på plats?
Min plan är fortfarande att vara på plats....
Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

Jag är också intresserad av att spela lite online.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Klas Malmström skrivet 17 januari 2022 kl. 16:17:26
Citat från: tinG skrivet 17 januari 2022 kl. 15:44:21Kan jag få någon form av handuppräckning här? Vilka tänker verkligen vara på plats?
Min plan är fortfarande att vara på plats....

Ja och det kommer flera misstänker jag. Inget annat hört från Patrick heller så.  :)
-- Napoleon Bonaparte

Hannes

Snackade precis med Granlid lite grann på telefon, och vi tänker att det kan vara bra att sikta på att ta Here I Stand-partiet online, istället för att börja jaga ersättare. Nu har ju folk (förhoppningsvis) investerat lite i att läsa regler och så, så vore gött om det blev av, och spelet kräver sex spelare (inte tekniskt sett, men...)

Så ni som skulle vara med, kan ni tänka er att fortfarande vara det, trots att det blir digitalt (Tabletop Simulator + Discord)?

Jon

Förstår helt och hållet att jag blir lite partypooper, men jag är faktiskt inte intresserad av att spela HiS över datorn. Det är inte ett sånt spel som lockar mig alls att spela digitalt. För mig är/var HiS en väldigt tematisk gemensam resa mer än ett spel och just den aspekten känner jag att jag förlorar genom att sitta vid en skärm själv.

Sorry. Men jag tänkte att det är lika bra att vara tydligt så tidigt som möjligt.

Jon

När jag läser igenom det jag skrev så låter jag lite sur, det är inte alls min avsikt!