Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 21-23 januari 2022

Startat av Delirium, 1 december 2021 kl. 08:54:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wes

Citat från: Delirium skrivet 11 januari 2022 kl. 09:18:55

Jag känner en liten dragning åt det ottomanska hållet faktiskt men tar fortfarande vad som helst.

Har du tre lakan till huvudbonaden?


Hannes

Räknar med att alla har på sig rätt lagtröjor, helst ansiktsmålning också!

Frågade folow på Messenger och han var lite sugen på fransmännen. Så jag föreslår:

Delirium - Ottoman
Hannes - Habsburg
plforest - England
folow - Frankrike
Granlid - Påve
Jon - Protestant

Delirium

1914


Delirium

Start fredag alltså, när tror folk att de kan vara där?  :mrgreen:
1914

Hannes


Granlid

Citat från: Delirium skrivet 11 januari 2022 kl. 14:26:46
Start fredag alltså, när tror folk att de kan vara där?  :mrgreen:

Jag har ett par timmars restid ner, vet inte riktigt hur dags jag kan avvika.
Samt var Jon riktigt befinner sig då, vilket påverkar rutten.

När kommer någon att hänga av låset?  :)
Friendly fire isn't.

Frocken

Jag är däckad av ngn förkylning sedan 2 dagar,  har tyvärr inte fått tag på ngt PCR test än men nytt försök imorgon.

Iom att man måste börja räkna på dagar från symptom-start och det kan bli på håret så känns det bäst redan nu ta beslutet att inte dyka upp, tyvärr.

Elias Nordling

Enligt de senaste rekommendationerna är det ok att vistas bland folk en vecka efter att man fått symtom även om man fortfarande har lättare symtom kvar, chansen att man är smittsam då sägs vara obefintlig av de som har koll. Men de ska ha gått ett par dar sen sista febern (om någon).
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Frocken skrivet 12 januari 2022 kl. 21:29:58
Jag är däckad av ngn förkylning sedan 2 dagar,  har tyvärr inte fått tag på ngt PCR test än men nytt försök imorgon.

Iom att man måste börja räkna på dagar från symptom-start och det kan bli på håret så känns det bäst redan nu ta beslutet att inte dyka upp, tyvärr.

Ja det låter som att du tänker lite väl pessimistiskt. Kan efter hur du mår och vad du orkar. Jag vågar spela med dig iaf.  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Citat från: Granlid skrivet 12 januari 2022 kl. 20:23:48
Jag har ett par timmars restid ner, vet inte riktigt hur dags jag kan avvika.
Samt var Jon riktigt befinner sig då, vilket påverkar rutten.

När kommer någon att hänga av låset?  :)

Traditionellt försöker Jonas eller jag intercepta Patrick vid 16.
1914

Folket

Citat från: Elias Nordling skrivet 13 januari 2022 kl. 08:25:06
Enligt de senaste rekommendationerna är det ok att vistas bland folk en vecka efter att man fått symtom även om man fortfarande har lättare symtom kvar, chansen att man är smittsam då sägs vara obefintlig av de som har koll. Men de ska ha gått ett par dar sen sista febern (om någon).

Jag tror att folk har en övertro på hur tidigt man slutar smitta. Jag sökte runt lite och det enda jag hittade var
https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S1755436521000153-gr1_lrg.jpg
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1755436521000153

Det ser ut som att det är väldig spridning på när viruset går ner till nivåer som inte kan upptäckas (10-30 dagar). Sedan vet jag inte heller hur hög koncentrationen ska vara för att man ska vara smittsam.

Elias Nordling

#72
Viruset kan upptäckas långt efter att man är smittsam, delvis för att det finns uppätna viruspartiklar som tar tid att lämna kroppen. FHM skriver: "Det finns ingen anledning att ta nytt prov för att se om du är smittfri eller av annat skäl. Provet kan vara positivt under lång tid efter det att du fått infektionen utan att du för den skull bedöms vara smittsam."

Omicron har också ett annat förlopp, med kortare inkubationstid i snitt och kortare förlopp vad det verkar.

Jag menar inte att tjafsa, jag tänkte inte komma själv, bara att vad FHM anbelangar så behöver man inte skämmas för att delta i sociala aktiviteter om man känner sig frisk eller har lite kvardröjande snuva och det gått mer än en vecka sedan man blev sjuk.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

tråden här handlar om eventet Blippspel Galore 21-13 januari 2022 och faktiskt inget annat alls
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Och det är ni och pandemirestriltionerna som bestämmer vad som gäller på det  :)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"