avatar_Andreas Lundin

Space Empires 4x på Boardgamearena.com i Betastadiet

Startat av Andreas Lundin, 30 mars 2022 kl. 10:55:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

CiteraHm.., nu har jag läst reglerna och ... det spelet blev jag inte alls pepp på ☹️. Jag brukar glatt kasta mig över allt i 4x-väg men jag skall nog ha en annan kopp te. Sorry.

Vad var det du inte var pepp på? Torrt och kromfattigt. Det tänkte jag också men det är betydligt mer levande när man väl pillar med det (både på BGA och solitärt på kartong)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Citat från: Elias Nordling skrivet  7 april 2022 kl. 20:46:09
CiteraHm.., nu har jag läst reglerna och ... det spelet blev jag inte alls pepp på ☹️. Jag brukar glatt kasta mig över allt i 4x-väg men jag skall nog ha en annan kopp te. Sorry.

Vad var det du inte var pepp på? Torrt och kromfattigt. Det tänkte jag också men det är betydligt mer levande när man väl pillar med det (både på BGA och solitärt på kartong)

Torrt och oinspirerande skrivet, för mig, så når inte aktiveringsenergin. Det stämmer säkert som du säger men ... då måste jag ju sätta mig och spela lite för att komma igång. Där är tröskeln (och det står ju fler spel jag kan leka med vid dörren )

Elias Nordling

Det var väldigt lite tröskel att börja spela, särskilt på BGA.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Håller med. Det tar 5 minuter att sätta sig in i gränssnittet på BGA. Därefter kan man om man vill lära sig medan man spelar.
Systemet sköter ju regeltolkningen (trots få buggar).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH