Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Wes

Iran Irak kriget

Startat av Wes, 21 juni 2022 kl. 18:56:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wes

Finns det några bra spel om Iran-Irakkriget?


Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Wes

Tack. Borde kanske ha sökt på forumet innan jag frågade också.

Finns också ett Strategy & Tactics. nr 215 Ignorant Armies: The Iran-Iraq War, 1980-88

Tack för boktipsen också.

Delirium

Jag kan inte låta bli att kommentera: trådens titel är schizofren.  :oops:
1914

Wes

Citat från: Delirium skrivet 22 juni 2022 kl. 10:37:48Jag kan inte låta bli att kommentera: trådens titel är schizofren.  :oops:

Såg det först nu

Fredrik H

Citat från: Wes skrivet 22 juni 2022 kl. 00:07:10Tack. Borde kanske ha sökt på forumet innan jag frågade också.

Finns också ett Strategy & Tactics. nr 215 Ignorant Armies: The Iran-Iraq War, 1980-88

Tack för boktipsen också.

Tidningsspelet är inte så tokigt, när jag spelade det kändes det som en klart rimlig simulation av själva kriget. Påminner du mig (och jag hittar spelet) får du gärna låna det när vi ses.

Wes

Citat från: Fredrik H skrivet 24 juni 2022 kl. 13:47:44
Citat från: Wes skrivet 22 juni 2022 kl. 00:07:10Tack. Borde kanske ha sökt på forumet innan jag frågade också.

Finns också ett Strategy & Tactics. nr 215 Ignorant Armies: The Iran-Iraq War, 1980-88

Tack för boktipsen också.

Tidningsspelet är inte så tokigt, när jag spelade det kändes det som en klart rimlig simulation av själva kriget. Påminner du mig (och jag hittar spelet) får du gärna låna det när vi ses.

Ska lägga det på minnet