Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

På bordet

Startat av Scipio, 30 augusti 2022 kl. 14:30:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

CarlD

#30
Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Ny medlem här och tänkte slänga in ett parti som första post.
Centralmakterna (jag) är nära att bryta igenom överallt men får tyvärr kasta in handduken mot min Entente motståndare som hade ett inspirerat mid-game. I slutet så trycker Maude upp för Tigris och det blir lite för mycket för Kaisern :cry:

Scipio

Normandie-sektorn i juli 1944.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.   
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

I det här partiet så är den manodepressive McClellan mer manisk än väntat, kan nog bli svårt att hämta igen de extra McClellan-poängen som han så lättvindigt bränner bort genom sin hyper-aktivitet...

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla. 
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Andreas Lundin

Ser lite tufft ut för CSW ändå. Beroende på när i slaget bilden är tagen förstås...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 27 september 2022 kl. 09:32:20Ser lite tufft ut för CSW ändå. Beroende på när i slaget bilden är tagen förstås...
Bilden är från runt lunchtid.
Men summerar jag ställningen just nu så ligger nord lite knappt back just nu om man väger in McClellan-poängen som samlats ihop.
Hyperaktviteten drar ner poängen ordentligt.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

#35
Det är i slutet av juni 1941. Det kommunistiska Sovjetunionens vänskap med Nazi-Tyskland spirar och Stalins folk framlever sina dagar i yttersta välmåga och harmoni. Försommaren går att smaka som nektar på den alltmer idylliska landsbygden, särskilt där skyttedivisionerna är förlagda för att stärka folkets känsla av trygghet, ytterligare förfinad av de politiska kommisarierna.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.Du kan inte se bilagor på denna tavla.Du kan inte se bilagor på denna tavla.   
1914

Delirium

#36
Men vad är detta? Tyskland anfaller i den här simulerade verkligheten också! Skandal! En masse bryter sig de tyska kolonnerna in över gränsen på oräkneliga ställen. Endast vid den rumänska gränsen är allt fortsatt still.Du kan inte se bilagor på denna tavla.Du kan inte se bilagor på denna tavla.Du kan inte se bilagor på denna tavla.   
1914

Delirium

Inte nog med att de tyska mekaniserade förbanden väller in över gränsen, de fortsätter vidare också! Vad är detta? Blixtrande krigföring?

Du kan inte se bilagor på denna tavla.Du kan inte se bilagor på denna tavla.Du kan inte se bilagor på denna tavla.   

[Spelet använder action chits för att visa vems tur det är att agera och vad de faktiskt får göra i sin action round. Turn 1 scriptar så att tyskens combat chit kommer först och sedan en movement chit. Observera att endast units med vit box runt combat/attack factor har ZOC.

Efter det dras bland i förväg utvalda chits, den här gången drog jag 1 Pz Army vilket innebär att HQ i armégrupp syd kan aktivera allt inom 3 hexar för att antingen dessa ska få göra 1) combat och sedan 2) movement ELLER så får alla göra 1) movement men sedan får bara mechanized göra 2) combat. Intressant grepp.

Jag har läst reglerna en gång och tänkte att det är lika bra att sätta igång och se hur det blir. Dragen är inte begrundade mer än enstaka sekunder åt gången.]
1914

Delirium

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Sovjetiska hjälteförband som eliminerats turn 1. Många? Ja. För många för att ersättas? Bah!
1914

Andreas Lundin

Jag och Mats testade återigen The Last Hundred Yards från GMT Games i onsdags. Vi gjorde galet många fel. Men kapitalfelet måste nog ändå vara när han som spelade tysken läste fel och fick sisådär 16 halvsquads för många i spel...

Nåväl, vi fick blodad tand och idag åkte scenario 4 Chance Encounter upp på bordet.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Lundin

Jag och Mats testade återigen The Last Hundred Yards från GMT Games i onsdags. Vi gjorde galet många fel. Men kapitalfelet måste nog ändå vara när han som spelade tysken läste fel och fick sisådär 16 halvsquads för många i spel...

Nåväl, vi fick blodad tand och idag åkte scenario 4 Chance Encounter upp på bordet.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Jimmie

#41
Deliriums bilder The Dark Valley gjorde mig lite sugen på östfronten. Så jag har satt upp Stalingrad 42 på bordet!
Hittar dock inte hur jag lägger upp bild från telefonen utan att ladda upp den någonstans.  :(

thermopylai

Citat från: Delirium skrivet  2 oktober 2022 kl. 11:33:20Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Sovjetiska hjälteförband som eliminerats turn 1. Många? Ja. För många för att ersättas? Bah!

Hjälteförband? Är det inte snarare förrädare mot staten, partiet och Stalin, som lät sig besegras så lätt. Marsch iväg till Gulag!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: Jimmie skrivet 26 oktober 2022 kl. 12:54:07Deliriums bilder The Dark Valley gjorde mig lite sugen på östfronten. Så jag har satt upp Stalingrad 42 på bordet!
Hittar dock inte hur jag lägger upp bild från telefonen utan att ladda upp den någonstans.  :(
Kolla första posten i den här tråden, där finns en länk till en instruktion för hur du går tillväga.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

Japp, och det var inte svårt när till och med jag klarade det!

Östfronten har möjligen aldrig känts så tillgänglig som i Dark Valley, i brist på ett bättre ord.
1914