Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XII • 24 - 26/2 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 september 2022 kl. 23:22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ErikLj

För mig blev det tyvärr inte samma höjdarupplevelse som det brukar vara. Inget fel på arrangemanget och sällskapet, som vanligt i toppklass. Mat, logistik, lokaler, spelsnack, quiz,  övriga deltagar - allt var i samma höga klass som vanligt.

Jag hade signat upp mig i två dagar för Die Festung Hamburg. Det visade sig inte vara ett spel i min smak. Jag hade stora förhoppningar om spelet. Bör kanske ge det en chans till då mycket är sånt jag gillar.

Sen var det svårt att få till det jag gillar mest, klassiska krigsspel. De flesta var uppbokade och jag hade inte med mig något själv. Blev ändå lite "Time of War" och  "1630-någoting" som var roligt.

Vanligtvis brukar jag ge upplevelsen högsta betyg, 5,  men i år blev det bara 4. Skulden till det är jag och ingen annan.

Erik

Elias Nordling

Jag vet känslan. Ett problem var också att du fick befäl över en sektor där väldigt lite stridighet skedde. Det borde vi ha reagerat på, jag tror att du hade tyckt det var betydligt roligare om du fått göra mer än gå med polacker i skog en omgång per turn!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Citat från: Elias Nordling skrivet  2 mars 2023 kl. 16:00:33Jag vet känslan. Ett problem var också att du fick befäl över en sektor där väldigt lite stridighet skedde. Det borde vi ha reagerat på, jag tror att du hade tyckt det var betydligt roligare om du fått göra mer än gå med polacker i skog en omgång per turn!

Mycket möjligt, men jag har en hjärna och mun och borde använt båda. Mitt ansvar att säga ifrån.

När vi har spelat vårt lilla scenario via Vassal har jag uppskattat spelet och systemet

Rydfalk

Citat från: ErikLj skrivet  2 mars 2023 kl. 15:24:10Sen var det svårt att få till det jag gillar mest, klassiska krigsspel. 
Nej, du hade lite otur där med Austerlitz lite sent, det som innan stått på vår "spelar-gärna-lista".
"Hoppas det regnar i sommar!"

FRVO

Citat från: ErikLj skrivet  2 mars 2023 kl. 15:24:10För mig blev det tyvärr inte samma höjdarupplevelse som det brukar vara. Inget fel på arrangemanget och sällskapet, som vanligt i toppklass. Mat, logistik, lokaler, spelsnack, quiz,  övriga deltagar - allt var i samma höga klass som vanligt.

Jag hade signat upp mig i två dagar för Die Festung Hamburg. Det visade sig inte vara ett spel i min smak. Jag hade stora förhoppningar om spelet. Bör kanske ge det en chans till då mycket är sånt jag gillar.

Sen var det svårt att få till det jag gillar mest, klassiska krigsspel. De flesta var uppbokade och jag hade inte med mig något själv. Blev ändå lite "Time of War" och  "1630-någoting" som var roligt.

Vanligtvis brukar jag ge upplevelsen högsta betyg, 5,  men i år blev det bara 4. Skulden till det är jag och ingen annan.

Erik

5++ för presentationen om victory conditions! Mycket givande för någon som mig som inte är så gammal i gamet. Nästa gång blir det klassiskt!

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"