Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XII • 24 - 26/2 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 september 2022 kl. 23:22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag kan haka på Successors också, har spelat det en gång för länge sedan och klarar mig troligen utan regelgenomgång efter att ha skummat regelboken.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 30 januari 2023 kl. 11:59:02Jag kan haka på Successors också, har spelat det en gång för länge sedan och klarar mig troligen utan regelgenomgång efter att ha skummat regelboken.
Kul då är vi ett fullt bräde!   :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Björn von Knorring

Ser att det redan är inbokat ett parti Pendragon på torsdagen. Jag kommer först på fredagen och hoppas få till ett parti Pendragon på lördagen. Jag och Peter T har bokat upp oss på hela lördagen. Några fler intresserade?

David Sunnergren

Synd jag missar Successors, hade varit kul. Men det ordnar sig nog med annat spel istället.

Rydfalk

Citat från: Jon skrivet 17 januari 2023 kl. 18:54:52Successors någon?

Eller någon som har samma sjuka dragning till gamla multiplayers... jag kan hosta fram t. ex. The Sword and the Stars, Swords & Sorcery, Sorcerer, Games of Middle Earth eller Outreach

Inser att jag halkat efter i min planering. Kan absolut sitta och pilla med något. Swords and Sorcery? Var det ens spelbart? Har inte besökt Natalie Woods (eller var det Evelyn Woods (eller bägge?)) på årtionden. Namnet Logarithm son of Algorithm har jag dock återanvänt i otaliga datorspel.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Nattily Woods (och då har jag inte ens sett spelet)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Då EU och COIN inte intreserar mig överdrivet har jag ett öppet spelschema från onsdag kväll. Är öppen för förslag, huvudintresset är krigsspel av traditionell variant.

Egna ideer
Kombinerad Festung Hamburg/Dogs of War/Less then
Austerlitz, Rising Eagle
Blue Water Navy
The Dark Valley, 1944 scenariot
Musket&Pike
War and Peace
1914 Nach Paris

Elias Nordling

Jag och Fredrik planerar att spela C3, dock inte hel kombo :-) Men med tre spelare kan vi nog köra kampanjscenario för ett av spelen i alla fall.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Hänger gärna på!

/Erik

Citat från: Elias Nordling skrivet 31 januari 2023 kl. 15:32:07Jag och Fredrik planerar att spela C3, dock inte hel kombo :-) Men med tre spelare kan vi nog köra kampanjscenario för ett av spelen i alla fall.

David Sunnergren

Har inte riktigt någon plan för onsad och lördag morgon. Säg till om det är något ni tycker jag ska vara med på.

FRVO

Topp! När skall du hålla ditt hett emotsedda föredrag om victory conditions? Finns det biljeter kvar?

Citat från: ErikLj skrivet 31 januari 2023 kl. 16:13:21Hänger gärna på!

/Erik

Citat från: Elias Nordling skrivet 31 januari 2023 kl. 15:32:07Jag och Fredrik planerar att spela C3, dock inte hel kombo :-) Men med tre spelare kan vi nog köra kampanjscenario för ett av spelen i alla fall.

David Sunnergren

Citat från: David Sunnergren skrivet 31 januari 2023 kl. 16:42:04Har inte riktigt någon plan för onsad och lördag morgon. Säg till om det är något ni tycker jag ska vara med på.

När jag skriver lördag morgon menar jag såklart torsdag morgon...

Scipio

Har inte något planerat för torsdag förmiddag heller.

Skulle kunna vara ett bra tillfälle att köra Sixteen Thirty Something?
Det finns plats för upp till 6 spelare.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tinG

Citat från: FRVO skrivet 31 januari 2023 kl. 18:45:16Topp! När skall du hålla ditt hett emotsedda föredrag om victory conditions? Finns det biljeter kvar?

Citat från: ErikLj skrivet 31 januari 2023 kl. 16:13:21Hänger gärna på!

/Erik


Och vem ansvarar att framträdandet blir streamat?  :insecure:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon

Det blir tyvärr avbokning från FF för mig. Min mor har planerat ett kombinerat 65års/gå-i-pension-kalas på lördagen, det finns tyvärr inga möjligheter att lösa den krocken.