Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XIII • 29/9 - 1/10 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 13 mars 2023 kl. 17:15:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scheuer

Citat från: Elias Nordling skrivet 20 september 2023 kl. 11:56:47Om vi ser till spelschemat, någon särskild dag och tid som skulle passa till Die Festung Hamburg/Dogs of War?
Jag kommer upp vid lunch på torsdag och mitt schema är helt tomt. Så torsdag,  fredag eller lördag skulle passa fint.

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Jaha, nu har jag vaknat ur koman och insett att det här sker nästa vecka. Jag tänker mig något slags insats med GCACW, jag ska titta på 2 Minutes to midnight med Aegneus (här finns det plats för en till om man är intresserad av kalla kriget), jag tar nog med mig North Africa 41 och kan tänka mig att titta på 1985 om tid och plats finnes. Det rör ihop sig alltså. Det kommer att bli bra.

Elias Nordling

Jag kan gärna kolla på 2 minutes to Midnight med er. Mitt schema är lite oklart men det kommer bli bra. Vill du prova på C3-serien är du välkommen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Citat från: Elias Nordling skrivet 21 september 2023 kl. 06:46:29Jag kan gärna kolla på 2 minutes to Midnight med er. Mitt schema är lite oklart men det kommer bli bra. Vill du prova på C3-serien är du välkommen.

Det låter som en plan

Scheuer

Om någon tänker spela något med rymdskepp på torsdag eller fredag är jag gärna med.
Likaså kan jag ta med World at War 85 (Lock n Load) om någon är intresserad.

Elias Nordling

Det blir ett kvällspass med Ascending Empires som har rymdskepp nånstans där det passar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 22 september 2023 kl. 06:43:22Det blir ett kvällspass med Ascending Empires som har rymdskepp nånstans där det passar.

Det vill iaf inte jag missa!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mode

Har nyss hoppat på tåget och undrar om det finns någon att samåka med från Linköping på fredag em?

Planerar att ägna helgen åt flygspel, främst Birds of Prey. Alternativ är Elusive Victory och, om någon är intresserad, Air Superiority/Air Strike - har bortåt 30 egna historiska scenarier för den som känner sig hågad.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Rydfalk

Angående lokaler:
Onsdag – söndag:            Fredrikas Matsal, Ämmern, Striern & Nimmern
Torsdag fr 14.00 - sön:     Stora Rängen
Torsdag fr 17 – sön:         Sommen
Fredag från 15.00 - sön:   Åsunden & Lilla Rängen

Lite om vad som är vad...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scheuer

Citat från: Mode skrivet 25 september 2023 kl. 11:00:04Har nyss hoppat på tåget och undrar om det finns någon att samåka med från Linköping på fredag em?

Planerar att ägna helgen åt flygspel, främst Birds of Prey. Alternativ är Elusive Victory och, om någon är intresserad, Air Superiority/Air Strike - har bortåt 30 egna historiska scenarier för den som känner sig hågad.

Elusive Victory ser intressant ut, Birds of Prey likaså. Air Superiority har jag spelat för länge, länge sen. Spelar gärna nåt på fredagen om du står ut med en nybörjare.

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

The Wargamer

Hello alla. Jag Magnus Ejnar och min bror Anders Ejnar ansluter på fredagen runt kl 18:00. Vi åker från Linköping ca kl 17:00. Vi kommer att ta med något klassiskt wargame som vi spelar själva, annars kan vi ansluta till något annat spel i mån av plats.

Maglica

Ser fram emot att träffa bröderna Ejnar igen efter så många år.  :mrgreen:
Robert Maglica

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"