Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

Utslängd från Facebook...

Startat av Andreas Lundin, 19 augusti 2023 kl. 11:16:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

I tisdags (tror jag det var) så slängdes jag oväntat ut från Facebook.

När jag försöker logga in igen står det att mitt konto inaktiverats på permanent basis på grund av Copyright infringement.

Fattar inget, men all kontakt med Meta är än mer obegriplig. Jag får inte reda på vad som hänt och jag kommer alrdig få tillbaka mitt konto.

Jag har ingen aning om vad jag kan ha gjort för att vredga METAgudarna.

Känns lite sådär faktiskt. Hade ganska många, främst nördrelaterade, kontaktnät som nu är helt bortkopplade för mig. Dessutom hade jag en massa kort på min son när han var liten sparade där. Men fuck them liksom!

Nån som råkat ut för liknande?

Vet ni om det är 100 % kört för mig att få tillbaka kontot?

Tänker inte starta ett nytt konto tror jag.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Strv102r

F-n vad surt! Det enda jag kan rekommendera så här en lördagskväll är 🍷🍸🍹🍺🍻🥂🥃
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

aegneus

Du borde ju fått meddelanden om att du infringat, kan man tycka. Inga spår i något spamfolder eller något?

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

thermopylai

Citat från: Andreas Lundin skrivet 19 augusti 2023 kl. 11:16:16I tisdags (tror jag det var) så slängdes jag oväntat ut från Facebook.

När jag försöker logga in igen står det att mitt konto inaktiverats på permanent basis på grund av Copyright infringement.
...
Jag har ingen aning om vad jag kan ha gjort för att vredga METAgudarna.

NÅn gång har du postat eller kanske bara länkat en bild eller text eller musik/ljud/film som nån annan har copyright på. Om du tycker detta är orättvist, rösta på Piratpartiet ;-)
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

pelle

Jag har nästan det omvända problemet. Har slutat logga in på Facebook, men kan inte radera mitt Meta-konto. Måste ha det för att kunna hantera min sons VR. Tills han fyller 18 eller nåt. Sen kanske jag kan få nöjet att radera kontot äntligen. Men tills vidare vill jag verkligen inte bli av med det. Kanske går att på något sätt ta bort Facebook utan att ta bort hela Meta-kontot, men jag orkar inte krångla med det och vill inte riskera att ha sönder något.

Men supertrist att bli utkastad och inte få välja själv när det är dags att lämna. Så där borde de ju inte få göra. De borde i alla fall kunna specificera exakt vad de tycker är fel.


Elias Nordling

Men du startade ett nytt konto? Annars är det verkligen skumt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Citat från: Elias Nordling skrivet 22 augusti 2023 kl. 08:08:42Men du startade ett nytt konto? Annars är det verkligen skumt.

Mjo, föll till föga...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

Puh, för jag tackade ja. Du verkade trovärdig :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Trist men för sådana tjänster så är folk bara en vara då man inte betalar dom något så dom bryr sig inte om att ha något vettigt kundbemötande.   :(

Men ändock märkligt att om dom specifierar ditt bortt till "Copyright infringement" så hade man tyckt att dom kunde peka ut vad du har delat som dom anser vara olagligt.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"